Завтра — День працівників освіти
Шульц Олена Леонідівна (на знімку) — одна з небагатьох вчителів, яка все своє життя присвятила одній професії — професії вчителя і одній спеціалізованій школі № 149 Солом’янського району Києва. Закінчивши 1975 року цей навчальний заклад, почала в ньому працювати в 1981 році вчителем початкових класів, а згодом — вчителем української мови та літератури. Майже двадцять років обіймає посаду заступника директора з навчально-виховної роботи спочатку початкової, а потім старшої школи. Діяльність Олени Леонідівни, яка пов’язана з навчанням і вихованням учнівської молоді, сприяла істотному зростанню інтелектуального, культурного та духовно-морального потенціалу українського суспільства і, виходячи з високих рейтингів Київської спеціалізованої середньої школи № 149, здобула громадське визнання.
— Олено Леонідівно, все-таки хотілося б дізнатися про вибір професії: це здійснення ваших дитячих мрій чи усвідомлений вибір дорослої людини, яка все своє життя готова служити суспільству, виховуючи молоді покоління?
— Вибір професії — це здійснення мрії, якій я ніколи не зраджувала.
— Ніколи не шкодували про зроблений вибір? Адже не секрет, що праця вчителів в нашій державі, на жаль, низькооплачувана — її розмір трохи більший за два прожиткові мінімуми. Це ж фактично виживання?
— Про вибір професії ніколи не шкодувала. Економічний стан вчителя завжди засмучував. Суспільство звикло ставитися до вчителя як до священика, який жив на пожертви. Але в наш час таке ставлення варто змінити.
— Чи є якась особлива різниця між учнями, які навчаються сьогодні, та тією молоддю, яка навчалася двадцять-тридцять років тому?
— Учні і тепер, і двадцять-тридцять років тому були і є різні: дуже талановиті і складні, працьовиті і ледачі, з високим рівнем мотивації і повною її відсутністю. Всіх своїх учнів я пам’ятаю і люблю.
— Розкажіть, будь ласка, про методичні підходи в навчально-виховній роботі з учнівською молоддю, які використовуються у вашій школі? Що в них особливого? І чому, на вашу думку, школі протягом десятиліть вдається тримати високі рейтинги у Києві, зокрема, за кількістю випускників, що вступають у вищі навчальні заклади?
— Робота з учнями вимагає постійного розвитку і самоосвіти, саме це допомагає вчителю поєднувати у своїй роботі історичну спадщину педагогіки з новітніми технологіями, власним досвідом та творчою діяльністю, що зумовлює індивідуальний підхід до кожного учня. Успіхи учнів нашої школи — це результат спільних зусиль кваліфікованого, дружнього колективу однодумців-вчителів, які не байдужі до якості знань своїх учнів.
— Які побажання своїм колегам-вчителям вам хотілося б висловити напередодні Дня вчителя?
— Бажаю всім вчителям розумних, успішних учнів, які знайшли б себе в житті, визнання державою нашої праці, щоб ніхто ніколи не шкодував щодо обраної професії.