У столичній Державтоінспекції — поповнення. Однак йдеться не про особовий склад, а про новий радар. Відтепер інспектори ловлять порушників швидкісного режиму приладом «Трукам». ДАІ вже отримала сертифікати на його використання. Правоохоронці кажуть, що ця новація дасть змогу їм краще відстежувати порушників правил руху, а отже — запобігати дорожньо-транспортним пригодам. На що здатен американський чудо-пристрій, вартові доріг показали і кореспонденту «Голосу України».

 

Нашому екіпажу в день чергування дісталася ділянка дороги на Набережному шосе. 9.00 година ранку засвідчила: автолюбителі полюбляють проїхатися тут з вітерцем. Працівники ДАІ виставили прилад на 80 км\год. За перевищення цієї швидкості автолюбителям доведеться відповідати. Не встигли вони налаштувати диво техніки, як швидкість потоку машин відразу впала. Власники «залізних коней» почали попереджати фарами один одного про патруль. Однак уже за декілька хвилин пристрій вказав на порушника. Інспектори зупинили «Шкоду», яка їхала зі швидкістю 96 км\год.

— Це не моя швидкість. Ніяких правил дорожнього руху я не порушував. Ви мене безпідставно зупинили. Я їхав 60 км\год. У мене в машині свідки, — мало не накинувся на правоохоронців з кулаками власник «Шкоди» Микола.

Та чоловіка відразу заспокоїв інспектор групи ДПС відділу ДАІ Печерського району м. Києва Сергій Ковальчук (на знімку). Він показав порушнику на приладі відео, де чітко видно швидкість його машини. Водію виписали штраф за перевищення швидкості у розмірі 255 гривень.

— З такими приладами автолюбителям сперечатися не варто, оскільки нові технології виключають можливість похибки. Адже радар «Трукам» вимірює швидкість за допомогою лазерного променя, — пояснює С. Ковальчук. — Він кожні дві секунди посилає сигнал у напрямку руху автомобілів. Після того як машина фіксується, натискується курок, і на екрані висвічується швидкість її руху. Якщо вона перевищує допустиму на даній ділянці дороги, у приладі йде відеофіксація, до того моменту, поки він не розпізнає цифри на номерах. Після цього пристрій робить фотографію. Така технологія дозволяє з точністю визначити порушника навіть у щільному потоці машин.

— Будь-яке втручання в його роботу неможливе, — доповнює інспектор ДПС ДАІ Печерського району Петро Величко. — Єдине, що ми можемо зробити, так це внести своє прізвище та ініціали, номер нагрудного значка, назву ділянки дороги та поріг швидкісної межі. «Трукам» працює як в автоматичному, так і в ручному режимі. Завдяки цьому підвищується пильність та відповідальність вартових доріг перед законом. Збереження даних вимірювання від видалення досягається організаційними заходами шляхом опломбування флеш-картки і виконання протокольних процедур, які відповідають нормам обігу і зберігання  носіїв суворої звітності.

За півгодини роботи вартові доріг зупинили декілька автомобілів. Порушникам ПДР виписали мінімальний штраф — 255 гривень. Цікаво, що всі водії поводилися агресивно. Вони в один голос говорили про недоліки приладу. Мовляв, головний мінус — він може зафіксувати швидкість одного автомобіля-порушника, а звинуватити у порушенні можуть іншого. У ДАІ це заперечують, переконуючи, що прилади працюють чесно. За їх словами, удосконалений родич візира не допускає помилок та не боїться судів. Відтепер охочим до швидкості складно буде довести свою безвинність просто на дорозі.

Нині на дорогах Києва працює лише п’ять таких приладів. Цього, звичайно, недостатньо, аби перекрити всі проблемні, аварійно-небезпечні ділянки доріг. Однак бюджет поки що не дозволяє розраховувати на більше.

Фото Олександра КЛИМЕНКА.