Учора у столичному Експоцентрі (ВДНГ) закінчилася міжнародна спеціалізована виставка «Поліграфія-2011». Було обіцяно купу цікавих подій: поліграфічний форум, виставки паперу, книжок, цифрових технологій, експозицію спеціальних видів друку. І кожна подія — із прикметниками «спеціалізована», «національна» тощо (див. інформацію на сайті «Експоцентру»). І хоч у виставці брали участь серйозні гравці ринку, весь блиск вітчизняної поліграфії компактно вліз у два павільйони ВДНГ.

Було показано кілька друкарських машин (таких, що легко транспортуються). Фахівці роздавали рекламні буклети й зауважували: везти сюди обладнання невигідно, особливо закордонним учасникам — через достатньо високе мито. Тому й доводилося спілкуватися з покупцями майже на пальцях. Представники Української академії друкарства додали: щороку в Україні відбувається кілька фахових виставок поліграфії через невеликі проміжки часу. По суті, треба обирати, куди їхати й на що витрачати гроші. Мовляв, чому б не об’єднатися й не зробити одну, але справді презентабельну виставку, адже наша поліграфічна галузь розвинена набагато краще, ніж це можна було споглядати в Експоцентрі. Що ж до, приміром, «національної» книжкової виставки, вона «здулася» до десятка стендів із книгами та спеціалізованими журналами. Закордонні фірми були представлені переважно своїми українськими дилерами. «Голос України» знайшов «автентичних» фахівців іноземної компанії й поцікавився їхньою думкою.
— Ми приїжджаємо до Києва вже 12 років поспіль. Починали з виставки, що займала дев’ять павільйонів ВДНГ. Цьогоріч вона найменша: тільки два павільйони і мало учасників, — каже директор із продажу шведської компанії Crestwood Tradіng АВ Єжи Малай (компанія постачає обладнання шведського виробництва по всьому світу: від Греції до Індонезії). — Але сюди приїжджати вигідно, бо ми маємо вже не тільки клієнтів, а й друзів. В Україні працюють 11 шведських друкарських машин, які ми продали — від Львова до Маріуполя. І нові, і вживані. Придбання друкарської машини — довгий процес, клієнти думають і домовляються з нами від 6 місяців до року. Український ринок оговтався від кризи, тож йому варто бути вірними.
Залишається сподіватися, що наступна виставка досягнень нашої поліграфії відбудеться не про людське око, а для справжнього співробітництва — внутрішнього й міжнародного.