За ефективністю проведення передплатної кампанії Чернігівська дирекція зайняла перше місце серед дирекцій УДППЗ «Укрпошта». Досить зазначити, що на Придесенні насиченість періодичними виданнями на одного жителя нині становить 0,67 примірника (в Україні в середньому — 0,21 примірника). За підсумками передплати на друге півріччя в області передплачено 725080 примірників газет та журналів, що становить 102,2 відсотка до відповідного періоду минулого року. І все це в невтішних демографічних реаліях: кількість населення в області постійно зменшується.

 — Тиражі газет падають, — зазначив на нараді керівників поштового відомства Придесення та редакторів ЗМІ головний редактор менської районної газети «Наше слово» Олександр Назаренко. — Бо відходять люди, які звикли читати газети. Разом з тим, за нашим аналізом, який провели нещодавно, насиченість періодики на одного жителя зросла. Тому, як на мене, головне сьогодні — утримати те, що маємо.

Директор Чернігівської дирекції УДППЗ «Укрпошта» Володимир Приходько теж наголосив, що наклади місцевих і всеукраїнських газет стабілізувались, а тому нарощування передплати окремого ЗМІ можливе лише за рахунок того, що передплатник у той чи інший спосіб буде переорієнтований на видання, яке він не передплачував. Він закликав не вдаватися до брудних технологій, а перемагати в боротьбі за читача якістю написаних матеріалів, цікавим, нестандартним висвітленням життєвих колізій тощо.

Справді, погоджувалися редактори, 

читачі зрідка передплачують додаткові газети. Як правило, вони просто змінюють одне видання на інше. 

А ось тут є над чим задуматися співробітникам редакцій — як завоювати прихильність читачів.

З цього приводу на передплатній нараді відбулася гостра дискусія. Як вважає редактор обласної газети «Гарт» Дмитро Іванов (тираж 77 тисяч примірників), останнім часом проти його видання вживалися непорядні методи боротьби: конкуренти заохочували відповідальних осіб в окремих районах знижувати наклад тижневика, нав’язували передплатникам замість нього своє видання. У складну ситуацію потрапила «Сіверщина». За одне півріччя завдяки діям конкурентів її тираж упав на п’ять тисяч примірників. Водночас настільки ж зросли наклади «зацікавлених» видань.

Приємно, що в цьому зв’язку на нараді з позитивного боку відзначено «прозорі методи діяльності» на теренах області «Голосу України». Зокрема, заступник директора Чернігівської дирекції УДППЗ «Укрпошта» Галина Панаско вважає, що досвід конкурсів, преміювання листонош нашої газети є унікальним та ефективним.

— Адже ось у Корюківку приємно в ЦПЗ приїхати, — зазначила вона. — Там уже стільки комп’ютерів стоїть від «Голосу України» І це заохочує поштовиків по-справжньому співробітничати з парламентським виданням. Потрібно, щоб і інші редакції теж допомагали в такий спосіб, шляхом конкурсів поліпшувати матеріальну базу поштових відділень.

Чернігів.

На знімку: під час наради.

Фото автора.