Нинішній курортний сезон на Херсонщині спокоєм не радує. На одному тільки чорноморському курорті Залізний Порт за останні місяці зафіксовані дві аварійні ситуації з постраждалими: гідроцикл урізався у водний велосипед, а водій «моторки», що піднімала над морем парашут, стропом зрізав пляжнику, який випадково проходив мимо, кілька пальців. Хоча сюрпризи на цьому не закінчилися: під час спільної перевірки транспортної прокуратури та облуправління Держгірпромнагляду водії гідроциклів і човнів, які працюють у тому само Залізному Порту, пред’явили посвідчення сезонних матросів-рятувальників, які особи, що надають маломірні судна напрокат, повинні були мати в обов’язковому порядку. Однак справжність документів викликала сумніви.

Їх віддали на експертизу, але експерти дійщла висновку, що печатка навчально-методичного центру цивільної оборони та безпеки життєдіяльності управління МНС України в Херсонській області була справжньою. При цьому навчання у центрі власники посвідчень не проходили, і плату за нього в касу не вносили. До того ж начальник згаданого центру не зміг навіть припустити, хто з його підлеглих міг видати сумнівне посвідчення. Як випливає з його пояснень, облік бланків посвідчень матросів-рятувальників тут взагалі не ведеться. Печатка організації перебуває у помічника начальника центру з кадрової роботи, однак за останній рік вони тричі змінювалися, і хто саме стверджував нею «корочки», тепер невідомо. Уточнювати імена «героїв» доведеться слідству: Херсонська транспортна прокуратура порушила кримінальну справу за фактом зловживання службовим становищем і посадовою підробкою документів.

— Ще одну подібну справу порушено за тими само статтями 364 і 366 КК України щодо видачі співробітниками Нижньодніпровського регіонального представництва Держфлотінспекції України посвідчення на право керування маломірними суднами. У цьому разі їх власник навчання теж не проходив, грошей у касу за нього не вносив, а печатка на документі тим часом стояла справжня. Міліція також розслідує три кримінальні справи про використання підробних документів на право керування маломірним флотом жителями нашої області, — коментує старший помічник Херсонського транспортного прокурора Володимир Шпитальний.

Однак варто зазначити, що порушеннями норм безпеки на Херсонщині «балуються» не тільки водії катерів, човнів і гідроциклів, а й значно місткіших транспортних засобів. У ході перевірок транспортною прокуратурою було виявлено цілу низку випадків значного перевантаження трьох суден, що виконували рейси за маршрутами Херсон-Стамбул-Херсон і Скадовськ-Джарилгач-Скадовськ. Норми за кількістю пасажирів на борту командою перевищувалися у півтора, а то й у три-чотири рази! В одному випадку з відпочинку на піщаних пляжах півострова Джарилгач везли майже півсотні дітей з батьками, а дитячих рятувальних жилетів, які можна було б за необхідності закріпити на дітлахах, знайшлося всього... п’ять. Якби один із таких теплоходів потрапив у шторм і затонув, жертв катастрофи могло б виявитися трохи менше, ніж під час загибелі російського теплохода «Булгария». Капітани цих суден також притягнуті до дисциплінарної відповідальності, інформує Херсонська транспортна прокуратура.

Мал. Вадима СИМИНОГИ.