Учитель, як і сто років тому, сьогодні «сеет разумное, доброе, вечное». А от мотивація праці дедалі знижується.
Пропоную порівняльну таблицю, з якої видно, що міг купити за місячну зарплату вчитель царської Росії і сучасний педагог вищої категорії з 20-річним досвідом роботи.
При цьому мій колега не заплатить за комунальні послуги, які «з’їдають» майже третину заробітку.
Пригадаймо царський режим, за яким Ілля Ульянов (батько Володимира Леніна) працював інспектором народних училищ губернії і отримував зарплату, на яку пристойно жила родина із восьми чоловік. При цьому всі діти отримали престижну вищу освіту.
Тоді до педагога ставилися з великою шаною. А нині держава віднесла його до «обслуговуючого персоналу», який не вчить дітей, а надає освітні послуги!
Що вона робитиме через 10—15 років, коли педагоги «старої закалки» підуть із школи? Випускники педагогічних вузів, як відомо, не стоять у черзі біля шкільного порогу...
Вікторія МИЛОВИДОВА,вчитель-методист із 35-річним стажем.