Кожне чергове отруєння дітей і дорослих, яких чимало у спекотне літо, не тільки лякає, а й викликає у нас, споживачів, обурення роботою пунктів громадського харчування. Більшість з нас свій гнів і невдоволення спрямовує на адресу насамперед кухарів. А ми ніколи не замислюємося: якої якості, передусім свіжості, вони отримують продукти? Як і яким транспортом, скільки часу доставлялися, скажімо, м’ясо, риба, молочні продукти у літню спеку, де і скільки разів вони заморожувалися і розморожувалися? Чи завжди ми цікавимося цим, вимагаємо дотримання відповідних температурних режимів доставки харчування від виробників до прилавків чи столів споживачів?

Картина із власних спостережень. Не раз був свідком, як до одного з продуктових магазинів на околиці Києва у різний денний, сонячно-гарячий, час під’їздить автомобіль з критим кузовом. Такий самий, яким возять і будівельні матеріали. Відкриваються задні дверцята — і вантажник у відкритих ящиках переносить з нього до магазину ковбасу, молочні та інші продукти. Навіть простої старої холодильної установки в таких авто ніколи не було. А скільки часу минуло відтоді, як водій побував у виробника, чи, скоріше, у посередника магазину — оптової бази, цим, переконаний, продавці не цікавляться.
І, мабуть, ми з вами, шановні читачі. Бо віримо і довіряємо, що відповідальні за якість продуктів харчування від виробника до споживача дотримуються усіх умов їх збереження за будь-якої температури за вікнами. Та виходить, це зовсім не так на практиці.
Приклад того, як треба транспортувати продукти харчування навіть на великі відстані, зберігати їх і доставляти споживачам, демонструє асоціація «Холодна логістика України», що розгортає свою роботу в нашій країні. Так, доставка охолоджених продуктів харчування веде до певного подорожчання їх, та не забуваймо, що йдеться про наше здоров’я і життя.
Окрім того, псування продуктів харчування лише на одному з етапів — транспортування, збереження чи реалізації — веде до втрат і збитків передусім виробника.