«До 2025 року Київ стане інноваційним економічним центром у східноєвропейському регіоні... Містом, яке зберегло і розвинуло свою культурно-історичну унікальність, постійно підвищує якість життя мешканців і привабливість для ведення бізнесу». Такою уже за кілька років бачать нашу столицю автори Стратегії розвитку Києва до 2025 року. Наразі триває її громадське обговорення. Серед пріоритетних кроків, або ж, як названо їх у Стратегії, «найбільших стратегічних ініціатив» — модернізація транспортної та інженерної інфраструктури. Плани — наполеонівські: розвиток громадського транспорту, капітальний ремонт дорожнього та тротуарного покриття, збільшення протяжності доріг, будівництво нових розв’язок тощо. Якщо заплановані кроки буде втілено в життя, то Київ справді може стати європейською столицею не тільки за географічним принципом, а й за рівнем якості життя.
Стратегію розробляли так, щоб мінімізувати фінансове навантаження на бюджет і зосередитись на залученні приватних інвестицій, — переконує Богдан Тимченко, заступник начальника Головного управління транспорту та зв’язку КМДА.
Перша стадія — детальна діагностика стану, який є сьогодні. Її результати — невтішні. Понад 80% трамваїв, 30% тролейбусів та половина автобусів підлягають списанню. Необхідно робити реконструкцію майже всіх трамвайних ліній. І понад 80 відсотків підземних переходів потребують ремонту. Проблеми є й у підземці. Пропускна спроможність ключових переходів метрополітену в години пік вичерпана, а ключових станцій вичерпається, за прогнозами, до 2025 року. Понад 80 відсотків рухомого складу підземки потребує оновлення.
— Ми вже 51-й рік працюємо без єдиного вихідного. А за весь час експлуатації списали тільки два вагони, — розповідає Володимир Федоренко, начальник КП «Київський метрополітен». — Сьогодні завантаженість метрополітену в години пік становить 114%. Наша мета — зменшити цю цифру до 95%.
Для цього метрополітен будуть не тільки модернізувати, а й розбудовувати. У планах — розвиток усіх наявних ліній і будівництво нової у напрямку житлового масиву Троєщина. Над цим збираються почати працювати уже з наступного року. Крім того, прописано у Стратегії і створення додаткових виходів зі станцій («Вокзальна», «Дарниця» тощо) та переходів. Планують покращити і систему навігації в підземці. Щоб гостям столиці було зручно користуватися метрополітеном. Також у перспективі — надання додаткових послуг, як-то покращення мобільного зв’язку, доступ до Інтернету, довідки тощо. Усе це за сьогоднішніми цінами обійдеться у майже 35 млрд. гривень.
Розвиватиметься, згідно зі Стратегією, і наземний громадський транспорт. Найближчим часом, до речі, «Київпастранс» планує закупити по 185 нових автобусів та тролейбусів. Аби в них було зручніше пересуватися, планують попрацювати і над столичними дорогами. 85 відсотків тих доріг, які є сьогодні в місті, потребують капітального ремонту.
— Сьогодні протяжність доріг становить понад 1600 км. Це майже 2% від площі міста. Але у європейських столицях цей показник більший — від 7 до 11%. Тому до 2025 року ми поставили за мету збільшити протяжність доріг до 6 % від площі міста, — розповідає Георгій Глинський, генеральний директор «Київавтодору».
Отже, до 2025 року в Києві обіцяють покращити життя до невпізнання. Жаль, що чекати цього нам ще як мінімум 14 років.