Перед пунктом пропуску «Ужгород — Вишнє Нємецьке» через вихід із ладу стаціонарного рентгенівського сканера (зі словацького боку) накопичилася значна кількість вантажівок. Водії замість звичних 5—6 годин змушені вистоювати в черзі добу й довше.

Щоби розрядити ситуацію, на українсько-словацькому кордоні відбулася двостороння зустріч керівництва Чопської та Михайловецької митниць. Досягнуто домовленості про розмежування і перевірку порожніх та завантажених каміонів із метою пришвидшення виконання формальностей. Відтак, за ніч оформлено та пропущено рекордну кількість фур — 135 одиниць.

Як запевнив під час зустрічі начальник Михайловецької митниці Мілан Качурик свого українського колегу Володимира Середу, найближчим часом стаціонарну рентгенівську установку відремонтують. Поки що словацькі митники використовують при огляді автомашин пересувний рентгенівський сканер.

Станом на 18-ту годину вівторка на виїзді з України стояло лише 107 вантажівок. За словами тимчасового виконуючого обов’язки начальника митного поста «Ужгород» Володимира Лазорика, за ніч проти середи було пропущено 119 фур, а на вчорашній ранок у черзі стояло 73 каміони.

До речі, наші митники сповістили про ситуацію водіїв, які прямують до Європи, — пропонують тимчасово перетинати кордон у пунктах пропуску «Тиса» на українсько-угорському та «Дякове» — на українсько-румунському кордоні. Однак не всі погоджуються перенаправляти свій транспорт. Якщо вантажівка прямує через Угорщину або Румунію, то в цих країнах фіксують кількість пального й суворо контролюють його витрати на в’їзді й виїзді. У Словаччині цього поки що немає. Користуючись цим, наші та іноземні водії «зливають» там вітчизняну солярку в своїх «точках» і отримують додатковий прибуток, оскільки за кордоном паливо відчутно дорожче.

Ужгород.

Мал. Миколи КАПУСТИ.