За ненадання переваги маршрутним транспортним засобам, у тому числі, порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів можна буде отримати штраф від 30 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510—680 гривень). Збільшення розміру штрафу передбачено законопроектом, поданим Кабміном та зареєстрованим у Верховній Раді минулого тижня.
Теоретично проект має підвищити вплив на дисципліну учасників дорожнього руху та покращити роботу громадського транспорту. Однак той факт, що штраф поліпшить роботу громадського транспорту на практиці, видається досить сумнівним. Адже досі всі збільшення штрафів так і не призвели до дієвого впливу на всіх, без винятку, водіїв, до дисципліни на дорозі. Порушуючи питання про збільшення розмірів штрафів водіїв, не зайвим було б спершу створити їм належні умови, забезпечивши місця для стоянки автомобілів. Адже саме їх недостатність не в останню чергу змушує навіть законослухняних водіїв припарковувати автомобілі в неналежних місцях. Більше того, враховуючи процедуру фіксації порушення (складання протоколу), навряд чи можна говорити про дієве наведення порядку на дорозі: за відсутності евакуаторів, права їх застосування чи захоче працівник ДАІ витрачати свій час на пошуки того, хто лишив свій автомобіль у недозволеному місці, і яким чином він зможе прибрати автомобіль, щоби дати можливість маршрутному транспорту рухатися без перешкод? До того ж ДАІ на сьогодні втратила можливість здійснювати контроль за сплатою штрафів за порушення правил дорожнього руху, який вона здійснювала під час проходження техогляду.
До речі, проект розроблено на виконання вимог наради при Прем’єр-міністрові «Про підготовку інфраструктури приймаючих міст до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу». Хоча, можливо, логічніше було б не наведення порядку до чергової дати, а розробка реальної інфраструктури та створення системи відповідальності за порушення правил дорожнього руху для усіх — пішоходів, водіїв і водіїв із спеціальними посвідченнями та номерами. Не хочеться, щоб гарна ідея із забезпечення безперешкодного руху транспортних засобів лишилася у сьогоднішньому декларативному стані.