Щороку відносини луганських вуглярів і Донецької залізниці сягають критичної точки, коли без допомоги влади вже не обійтися. Сьогодні, наприклад, через неритмічну подачу вагонів Донецькою залізницею, а також їхню погану якість на складах шахт ДП «Свердловантрацит» накопичилося 5 тисяч тонн вугілля. За словами генерального директора ДП «Свердловантрацит» Олександра Коваля, становище на підприємстві — критичне. За останні шість місяців за плану 43 тисячі 115 вагонів подано 36 тисяч 465. Іншими словами, забезпеченість рухомим складом — 84,6 відсотка. Особливо погіршилася ситуація в червні.
Проблемою є не лише своєчасна подача вагонів для відвантаження вугілля, а й ритмічність.
— До восьмої години ранку подають тільки 20% вагонів, інші — після восьмої, а їх потрібно завантажити до 17.00, — розповідає Олександр Коваль. — У результаті такої подачі навантажувачі простоюють у нічний час, а вдень, коли потрібно проводити ремонтні роботи, змушені навантажувати подвійну кількість вугілля. Через брак вагонів немає можливості розвантажувати збагачувальні фабрики, що призводить до зупинки шахт.
На три з п’яти шахт ДП — «Довжанська-Капітальна», «Червоний партизан» і «Центросоюз» — припадає 75% обсягу вуглевидобутку. Вони одразу передають вугілля на збагачувальні фабрики, бо в них немає своїх складів. 
Унаслідок зупинки цих шахт і збагачувальних фабрик втрата вуглевидобутку за шість місяців уже становить 120 тисяч тонн. 
Крім того, за словами Олександра Коваля, вагони для відвантаження подають зношені, тож їх доводиться ремонтувати. Тільки в червні на це пішло 130 куб. м лісу, 9 тисяч 138 м тканини, 1,5 тонни дроту. Ремонт, зрозуміло, вимагає додаткового часу, що також спричиняє несвоєчасне завантаження палива. З цього приводу керівники «Свердловантрациту» вже кілька разів зверталися до керівництва Донецької залізниці, однак якісних змін не сталося. На думку Олександра Коваля, «ситуація неритмічного постачання вагонів і постачання неякісних вимагає перегляду єдиного технологічного процесу роботи рухомого шляху».
Перший заступник начальника Донзалізниці Олександр Заруба пояснює проблеми свого відомства. Одна з них — простій вагонів у кінцевому пункті відвантаження.
— Наприклад, якщо на тепловій електростанції сталися збої в роботі, то вагони приречені на простій. — каже він. — Можуть стояти 2—3 дні, а якщо зима — ще довше. Друга проблема, що вимагає постійного контролю, — заборгованість фінансування нашого підприємства. Заборгованість загалом по Україні становить 460 мільйонів гривень. Великий борг і за Луганською областю. Це не дає змоги виконувати наші фінансові зобов’язання, зокрема, з придбання нового рухомого складу.
На нараді, проведеній головою Луганської облдержадміністрації Володимиром Пристюком, сторони намагалися знайти компроміс. Домовилися створити робочу комісію і знайти розв’язання питання з оптимізації взаємин Донецької залізниці та підприємств області. 
Мал. Олексія Кустовського.