Міського голову Івана Куліченка  (на знімку) можна віднести до рекордсменів. У цьому кріслі він перебуває четвертий термін. Хоча останні вибори для нього були дуже непростими. Одна з найболючіших поразок, що дніпропетровці постійно закидали йому, — втрата Євро-2012. Важко собі уявити, що діялося тоді в місті. Таке фіаско стало для багатьох не просто великим розчаруванням, а навіть прямою образою патріотичних почуттів, адже Дніпропетровськ завжди вважався містом-лідером. І якщо не першим, то вже точно не другим, як заведено тут говорити. Проте земляки знову проголосували за нього, за Куліченка. І що дивно: велика невдача раптом обернулася небувалим піднесенням. У місті почали активно ремонтувати й будувати дороги, а також втілювати в життя інші важливі проекти. Дніпропетровськ став змінюватися на очах. У чому секрет? Про це ми вирішили докладно розпитати самого Івана Івановича Куліченка .

— Отже, які уроки ви винесли із втрати Євро-2012, чи допомагають вони вам сьогодні?

— Безумовно, я можу назвати багато об’єктивних причин, через які ми не потрапили до списку приймаючих міст Європейського чемпіонату. Але головне, що відкрила ця ситуація: вихованці Дніпропетровська, у тому числі олігархи, які тут народилися, вчилися, здобули освіту, почали свій бізнес, і політичні діячі, зокрема, три прем’єр-міністри, другий Президент України, на жаль, сьогодні не об’єднані в одну команду. Їм Дніпропетровськ виявився не таким дорогим, як, наприклад, Донецьк донетчанам, а Харків Ярославському. Це важкий урок. І перші кроки, які ми зробили, щоб виправити ситуацію, — об’єднали зусилля з обласною владою й разом почали працювати з урядом країни.

Я, звичайно, вдячний обласній владі, нинішньому Прем’єр-міністрові, Президентові України за те, що ми тепер працюємо спільно, одною командою. Віктор Федорович Янукович після візиту до нас дав уряду доручення допомагати Дніпропетровську у вирішенні основних питань, у тому числі й пов’язаних з Євро-2012, адже наше місто є транзитним для чемпіонату. Це, зокрема, дозволило нам розпочати низку масштабних проектів з будівництва доріг, у тому числі й об’їзної, котра так потрібна Дніпропетровську.

Нині дорога від аеропорту до стадіону «Арена-Дніпро» в чудовому стані, претензій до неї немає. Цього року завершимо реконструкцію проспекту імені Газети «Правда» (Харківсько-Донецький напрямок). Наступного поставили собі завдання завершити всі магістралі на в’їздах у Дніпропетровськ і забезпечити проїзд через місто транзитного транспорту. Торік ми вже капітально відремонтували проспект Петровського, частину вулиці Київської, зробили Криворізьку, Енергетичну. Розвиваємо також спортивну інфраструктуру: незважаючи на фінансові складнощі, продовжуємо реконструкцію гребного каналу і воднолижного стадіону.

— Ми вже частково торкнулися доріг. Це справді велика проблема нашого міста. Але останнім часом ситуація почала змінюватися на очах...

— Я хочу повернути вас років на п’ять назад, тоді дороги теж були в поганому стані, але особливу тривогу викликав стан мостів — два з 4-х мостів через Дніпро вважалися аварійними, урядова комісія вирішила закрити Старий міст, по ньому не можна було рухатися. Із двох мостів через Самару один теж був закритий, тому ми почали вирішувати саме цю проблему. І от підсумок: витрачено 170 мільйонів гривень і чотири роки роботи — мости відремонтовані.

Тепер про дороги. У нас є досвід, у нас є технології, є дороги, які ми відремонтували із застосуванням цих нових технологій, і вони служать уже 4—5 років. Для того щоб почати масштабніші проекти, потрібна була допомога обласної влади, і тепер вона є — міська й обласна влада нині працюють спільно єдиною командою, і жителі міста вже відчули результати цієї спільної роботи. 

— Але ні для кого не секрет, що за парадним фасадом, у дворах, часом діється таке...

— Ми оформили кредит на 30 мільйонів гривень, щоб розпочати ремонт доріг усередині дворів. Гроші підуть на комплексну реконструкцію —це означає, що ми не просто кинемо асфальт, а спочатку зробимо зливостоки, потім видалимо аварійні дерева й закінчимо повним благоустроєм дворів. Так, цей рік буде пробним, виконати роботи ми зможемо не в кожному дворі. Але в 2012-му збільшимо фінансування й продовжимо.

— Але ж благоустрій дворів залежить не тільки від міської влади, а й від самих мешканців. Звичайно, асфальт вони покласти не зможуть, але посадити дерево, розбити клумби, підтримувати порядок...

— Ми поставили умову: роботи із благоустрою і ремонту об’єктів здійснювати передусім там, де є будинкові комітети, ЖБК, ОСББ. Чому? Люди в таких об’єднаннях стежать за порядком у своїх під’їздах і дворах і активно допомагають нам благоустроювати території. Останнім часом було встановлено більш як 200 дитячих майданчиків у дворах. На жаль, змушений визнати, в деяких дворах ми їх установили передчасно, люди не стежать за їхнім станом і не вміють берегти це майно, як своє.

Як вирішувати цю проблему? Можливо, будемо стимулювати матеріально, заохочувати ініціативу там, де люди справді активні. Але необхідна також серйозна роз’яснювальна робота. Люди нарешті повинні зрозуміти, що власники — вони, а не хтось інший. 

— І, нарешті, вічна проблема великих міст — сміття. Як з ним боротися й куди його дівати? Говорити про стихійні смітники та переповнені контейнери, слава Богу, не доводиться — в місті стало набагато чистіше. Але от чи вирішена проблема переробки побутових відходів, яка для промислового Дніпропетровська, і так неблагополучного в екологічному плані, залишається дуже гострою?

— Як відомо, в Україні лише два сміттєспалювальні заводи — в Києві та в Дніпропетровську. Але, на жаль, це не панацея. Зараз власники заводу готують реконструкцію, уже заявлено проект, спрямований на зниження викидів у атмосферу. До того ж усі 100 відсотків сміття не спалюються, тому треба вирішувати, де ховати залишки. Ми пішли таким шляхом: проектуємо цього року і під кінець року, впевнений, виконаємо досить великий обсяг робіт з облаштування свого комунального полігона. Крім того, стимулюємо перевізників сміття на встановлення сортувальних вузлів, щоб мати змогу вибрати максимум того, що можна переробити — папір, дерево, метал, пластик.

Це, безумовно, правильне рішення, це знову-таки командні дії. Разом з адміністрацією та обласною радою ми зможемо розв’язати проблему комплексно.

 

Дніпропетровськ.

Фото  прес-служби міської ради.

Сьогодні з дорогою від аеропорту до стадіону «Арена-Дніпро» проблем немає.

На знімку: ліворуч — голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Вілкул, праворуч — міський голова Іван Куліченко.