З першими погожими весняними днями для севастопольців стала зримою інформація, оприлюднена в середині березня першим заступником голови міськдержадміністрації Сергієм Живодуєвим: «З державного бюджету України нам перерахували двадцять мільйонів гривень. Цільове призначення  — «ремонт місцевих доріг».

Освоєння двадцяти мільйонів — перший крок у реалізації ухваленої в лютому депутатами міськради й розрахованої на п’ять років програми «Дороги Севастополя». За розрахунками фахівців, загальний обсяг фінансування становитиме близько восьмисот п’ятдесяти мільйонів гривень. Практично половину потрібно буде віднайти в місцевому бюджеті. Решту місто сподівається отримати з держбюджету.

Розрахункові цифри фінансування на 2011 рік — майже тридцять два мільйони гривень. Наступного суму запланували більш ніж подвоїти. І так за наростаючою до 2015-го, коли севастопольські шляховики планують освоїти трохи менш ніж сто сорок мільйонів гривень.

Програма комплексна, у ній прописано, що десяту частину асигнувань витратять на будівництво нових доріг, майже чверть — на реконструкцію вже побудованих, сімнадцять відсотків заплановано віддати на будівництво мостів, тунелів і підземних переходів. На десять відсотків шляховики мають робити поточний ремонт міських магістралей.

На презентації програми на сесії міськради начальник Головного управління житлово-комунального господарства Севастопольської МДА Олександр Панасюк переконував депутатів: «Програма реально здійсненна. Жодних фантастичних проектів у неї не вносилося. Ми сподіваємося, що після 2015 року економічна ситуація поліпшиться і ми зможемо вирішувати глобальніші завдання. Нині основні кошти в державі кинуто на об’єкти до Євро-2012».

Приділивши належну увагу поточним проблемам, автори «Доріг Севастополя» все-таки ставили перед собою стратегічні завдання. До них можна зарахувати будівництво дорожніх розв’язок на 5-му кілометрі Балаклавського шосе та в районі ринку «Кільце». Вирішення цього завдання разом із будівництвом нової траси в напрямку виїзду з міста (селище Дергачі) дасть змогу організувати і транзитний рух автотранспорту, минаючи й без того перевантажену, особливо в літні місяці, центральну частину міста. Стратегічними розроблювачі програми вважають і реконструкцію моста на вулиці Пожарова, а також будівництво підземного переходу на площі Повсталих. Через ці два пункти йдуть транспортні потоки з найбільш густонаселеного Гагарінського в центральний Ленінський і Нахімовський райони.

Але це плани хоч і не такі віддалені, проте не завтрашнього дня. Нинішньої весни й улітку севастопольські шляховики сконцентрують, за словами директора комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління» Олександра Галкіна, свої зусилля на двох об’єктах: ремонті вулиці Кожанова і площі Ушакова.

Площу Ушакова будуть не «косметично» ремонтувати, а реконструювати: швидше за все, тут збільшать кількість смуг руху, що дасть змогу уникнути «корків», що виникають у курортний сезон або навіть узимку в «години пік».

Тому, що шляховики до виконання поставлених завдань підійшли досить серйозно, є аж два свідчення. До початку весняно-літнього сезону КП ШЕУ завершило інвентаризацію всіх доріг і вулиць, включаючи внутріквартальні й внутрідворові проїзди. Уперше в місті для виконання цієї роботи застосували нові технології (зокрема, GPS). Друге нововведення шляховиків — залучення до співробітництва городян. Через одну з міських газет усі бажаючі змогли взяти участь у створенні ілюстрованої «Карти ям на дорогах Севастополя». Ілюстрований фотознімками вибоїн та ям на міських дорогах, надісланих в редакцію, «зведений атлас» журналісти вручили директорові КП ШЕУ Олександру Галкіну.

Севастополь.