Комітет з питань правової політики попередньо розглянув на відповідність Конституції проект закону про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів «Про державне мито», повідомляє Інформаційне управління Верховної Ради. Законопроект розроблено з метою реалізації положень Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», відповідно до якого з 1 січня 2012 року в Україні запроваджується державна реєстрація речових прав, а також створюється необхідна система органів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

 

Проектом пропонується забезпечити регулювання справляння та визначення ставок державного мита за проведення державної реєстрації. Так, пропонується справляти державне мито за:

— проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно — 7 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (119 грн.);

— права власності на нерухоме майно, яке виникло та зареєстровано до 1 січня 2012 року, — 50 відсотків ставки державного мита за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно (59,5 грн.);

— речового права на нерухоме майно, обтяження права на нерухоме майно — 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51 грн.).

Водночас під час попереднього розгляду окремих положень законопроекту члени комітету висловили щодо його змісту деякі зауваження. Так, аналіз законопроекту та окремих статей Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (з метою реалізації якої подано законопроект), показує, що 

власники нерухомого майна, які здійснили його реєстрацію в Бюро технічної інвентаризації до 1 січня 2012 року, зобов’язані заново провести державну реєстрацію цього ж майна вже в створеному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та сплатити державне мито. 

Натомість, вважають народні депутати, вимоги проведення повторної реєстрації суперечать пункту 4 статті 3 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», положеннями якого встановлено, що права на нерухоме майно, що виникли до набрання чинності цим законом, визнаються дійсними без визначеної цим законом державної реєстрації за умови, що реєстрація прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав діяло законодавство, що не передбачало обов’язкової реєстрації таких прав.

Оскільки реєстрація прав власності на нерухоме майно в БТІ здійснювалася на підставі чинного законодавства, то повторна реєстрація такого майна і, відповідно, сплата державного мита у розмірі, визначеному проектом, на думку парламентаріїв, є неправомірною.