У Донецькій області заходилися наводити лад на дорогах, якими рухається вантажний транспорт. Свого часу через високі залізничні тарифи металургійні підприємства перейшли на перевезення вантажів автотранспортом. До аналогічних заходів вдалися виробники будівельних матеріалів та зерна. Важких фур, які рухаються до Маріупольського морського порту, не витримують основні автошляхи. Після того, як на трасі Слов’янськ — Донецьк — Маріуполь з’явилися пости, де контролюється вага машин, перевізники знайшли об’їзні шляхи — через сільські райони півдня області. Такий інтенсивний рух остаточно «добив» сільські дороги. Інтереси великого бізнесу виявилися вищими за інтереси місцевих громад.
Потерпають не лише мешканці півдня: наприклад, донецький корпункт «Голосу України» отримав скаргу мешканців Гірницького району Макіївки, де проходить об’їзна дорога. Асфальтове покриття давно розбите, весь шлях — це суцільні вибоїни. «Коли проїжджають вантажівки повз сусідній цвинтар, покійники підстрибують у своїх могилах», — образно змалювала проблему одна з місцевих мешканок. У міській раді запевнили: на ремонт дороги виділено гроші із державного бюджету. Проте невідомо, наскільки вистачить ремонту, якщо цим шляхом продовжуватимуть їздити великовантажні автомобілі.
Голова Донецької обласної державної адміністрації Анатолій Близнюк видав розпорядження, яке забороняє транспортним засобам із навантаженням понад сім тонн на вісь їздити автошляхами загального користування Донецьк — Новоазовськ — Сєдове, Кременівка — Ялта, Одеса — Мелітополь — Новоазовськ, Богатир — Велика Новосілка — Володарське. Рух такого транспорту дозволено лише по автодорозі Слов’янськ — Донецьк — Маріуполь. В області створюються чотири пункти із пересувними ваговими комплексами, де зважуватимуть транспорт і, в разі перевищення норми, — нещадно штрафуватимуть. Наприклад, за автомобіль із вантажем у 60 тонн його власник мусить заплатити штраф від 78 євро. Гроші спрямовуватимуть на ремонт автошляхів. Крім того, шляховики мають право обмежувати рух на час спекотної погоди, коли ризик пошкодження шляхів зростає.
Пересувний ваговий комплекс уже працює в Маріуполі: за півтора місяці тут оштрафували понад 60 водіїв фур, де зафіксовано перевищення ваги. Обладнання для зважування придбане за кошти міського бюджету.