Протягом першого кварталу 2011 року до Верховної Ради України надійшло 25 373 пропозиції, заяви і скарги громадян, що на 1010 звернень більше, ніж за відповідний період минулого року.
За інформацією Відділу з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України, за три місяці поточного року до керівництва парламенту звернулась 641 особа, з них 349 громадян — до Голови Верховної Ради України Володимира Литвина. Парламентськими комітетами опрацьовано 5,3 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян. Фракціями і депутатською групою у Верховній Раді отримано 1,4 тис. звернень. Структурними підрозділами Апарату Верховної Ради України за цей період розглянуто близько 18,6 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
Із загальної кількості звернень, отриманих парламентом з січня по березень нинішнього року, 25,9% стосувалися питань фінансової, податкової та митної політики, 25,4% — проблем забезпечення законності та правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 22,4% — соціального захисту, 4,6% — діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів, 2,9% — житлової політики, 2,7% — комунального господарства, 2,5% — аграрної політики і земельних відносин. Понад 6,7 тис. звернень громадян стосувалися питань фінансової, податкової та митної політики, що на 3,5 тис. більше, ніж за відповідний період минулого року. Як свідчить аналіз парламентської пошти, зростання кількості звернень з цієї тематики пов’язано з ухваленням нового Податкового кодексу України.
Окрім того, протягом звітного періоду отримано 6,6 тис. пропозицій, заяв і скарг з питань забезпечення законності та охорони правопорядку, дотримання конституційних прав і свобод громадян, що на 1,7 тис. звернень менше, ніж за аналогічний період 2010 року. Заявники продовжують скаржитися на стан правосуддя, незадовільну роботу органів прокуратури, міліції та ДАІ.
З початку року до Верховної Ради надійшло 5,8 тис. звернень на соціальну тематику, що на 2,2 тис. листів більше, ніж за відповідний період минулого року. Аналіз парламентської пошти соціального спрямування засвідчив тенденцію до зміни пріоритетів. Причиною цього стали звернення громадян із числа працівників міліції, прокуратури та осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, стосовно проекту закону «Про гарантії держави щодо виконання рішень суду», який передбачає внесення змін до чинного законодавства в частині пільг і соціальних виплат зазначеним категоріям громадян.
Також залишаються актуальними питання житлової політики, праці і заробітної плати, охорони здоров’я, діяльності органів місцевого самоврядування, аграрної політики і земельних відносин, комунального господарства, освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності. Як і раніше, значна частина звернень до парламенту надійшла від громадян соціально незахищених категорій. Зокрема, отримано 1,5 тис. звернень від інвалідів І—ІІІ груп, 844 звернення — від дітей війни, 754 — від осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, 669 — від ветеранів праці. Упродовж січня—березня до парламенту звернулося 650 учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, 533 учасники війни, 522 інваліди Великої Вітчизняної війни, 371 інвалід війни, 184 багатодітні сім’ї, 164 учасники бойових дій, 72 одинокі матері, а також 12 громадян, що мають звання Героя України.
На особистому прийомі у Верховній Раді України за цей період побував 2551 відвідувач. Із них 564 особи звернулося до парламентських комітетів, 142 — до депутатських фракцій. Під час 14 особистих прийомів, проведених головами парламентських комітетів, їх заступниками, лідерами та уповноваженими представниками депутатських фракцій у парламенті, побували 187 відвідувачів з усіх регіонів України.
За інформацією секретаріатів депутатських фракцій, упродовж першого кварталу 2011 року до народних депутатів, їх помічників-консультантів звернулося 74,5 тис. виборців. Отже, розглянуто 27,6 тис. письмових звернень, проведено 8,5 тис. особистих прийомів та 5,3 тис. зустрічей з виборцями.
Усі звернення громадян до Верховної Ради України розглядалися згідно з чинним законодавством, а ті, які не стосувалися діяльності парламенту і його повноважень, надсилалися для вирішення порушених у них питань до органів влади та органів місцевого самоврядування, прокуратури, суду. Звернення, що містили пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства, вивчалися в комітетах Верховної Ради України. Аналітичні матеріали і узагальнення передавалися керівництву Верховної Ради України, парламентським комітетам, депутатським фракціям та народним депутатам для використання у законотворчій роботі.
Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України.