Навчальний рік, крапку в якому поставить сьогоднішній останній дзвоник, був дуже складним для системи освіти загалом і для середньої зокрема. Таку думку на прес-конференції в Києві висловив директор Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти Ігор Лікарчук. Він виділив чотири особливості, якими, на його думку, можна охарактеризувати цей період.
«По-перше, обіцяні реформи в системі освіти так і не розпочалися, не можна вважати реформами заяви про начебто масове створення освітніх округів або запровадження державного стандарту початкової середньої освіти, — наголосив він. — По-друге, у навчальні заклади повернулася корупція».
За словами І. Лікарчука, нині у школах вишукуються черги з батьків, які бажають поліпшити оцінки дітей-випускників: «Я не здивуюся, якщо за кілька тижнів ми отримаємо інформацію про те, що кількість медалістів у загальноосвітніх школах в поточному навчальному році несподівано зросла».
Наступною характерною рисою експерт назвав засилля непрофесіоналізму в управлінні освіти. «Я сказав би, що у систему управління освіти повертаються радянські методи», — зауважив він.
Крім того, за словами Ігоря Лікарчука, навчальний рік показав, що матеріальне становище учителів значно погіршилося.
«На тлі інфляційних процесів заробітна плата не збільшилася, вона залишилася на попередньому рівні. І замість реальних справ з виправлення ситуації ми чуємо, що вчитель мало працює і не володіє комп’ютером. Але про що йдеться? За які кошти звичайний сільський учитель може купити комп’ютер, якщо для того, щоб прогодувати сім’ю, він змушений рано-вранці копати город та годувати свиней?» — підсумував він.
Нагадаємо, днями чиновники від МОНМС заявили, що держава не має заборгованості перед освітянами. Мовляв, це вперше за останні 10—15 років. Крім того, уже нині у міністерстві готують пропозиції до держбюджету на 2012 рік, в яких передбачається поетапне підвищення заробітної плати вчителям.