17 травня, концертом Національного симфонічного оркестру України, яким диригувала Наталія Пономарчук, завершився ХІІ Міжнародний форум «Музика молодих». За п’ять днів фестивалю відбулося одинадцять акцій, на яких були презентовані музичні новинки з десяти країн світу. Але найбільше учасників було з України, що й не дивно, адже форум є своєрідною трибуною для молодих вітчизняних композиторів.
Унікальність формату фестивалю в тому, що молодим авторам не доводиться конкурувати з визнаними авторитетами української музики, тут є вікове обмеження для учасників — до тридцяти п’яти років. Фінансуючи виступи колективів та викупляючи оренду залів, держава звільняє молодих митців ще від одного величезного клопоту — пошуку можливості для виконання своїх творів.
Цьогорічний форум показав цікаву і красномовну тенденцію — композитори дедалі частіше намагаються поєднати академічні звукові прийоми з неакадемічними, більше того — вийти за межі самої музики. Як реалізований цей синтез можна було почути (і побачити) на чотирьох проектах. Національний ансамбль «Київська камерата» за допомогою фольклорного гурту «Кросна» і відеоряду намагався втілити дещо ілюзорну і наївно-романтичну ідею поєднання народної культури та академічної музики в проекті-відкритті фестивалю «Етносучасність». Завжди авангардний молодий «Ансамбль Nostrі Temporіs» при вимкненому світлі показував відео, зроблене режисерами з різних країн, і супроводжував його композиторськими творами та навіть ансамблевою імпровізацією. Польський «Ласонь-ансамбль» разом з танцюристами з Музичної академії ім. К. Шимановського міста Катовіце намагалися віднайти інтуїтивну гармонію між таким консервативним музичним жанром, як квартет та сучасною хореографією. Нарешті, своїм розмахом вражала вже традиційна «ЕМ-ВІЗІЯ», де на сцені (а точніше, по всьому залу), окрім учасників ансамблю «Рикошет», розмістилися два кіноекрани, більше двох десятків колонок, декілька ноутбуків і мікшерних пультів, — і все заради того, щоб продемонструвати слухачам-гурманам, які чудеса можна витворити зі звуком за допомогою нових технологій.
Суттєва проблема цьогорічного фестивалю — скромна інформаційна підтримка. Для того щоб молоді змогли «достукатися» до сердець слухачів, їм потрібні не лише зали та оркестри, а й увага мас-медіа. Певною мірою функцію «зворотного зв’язку» виконав «круглий стіл», організований Українським клубом нової музики. Його учасники — композитори, музикознавці, виконавці та слухачі — спробували прояснити для себе багато гострих і спірних питань. Зійшлися в одному: Україна має винятково багату і розмаїту музичну культуру, що готова інтегруватися в європейську — їй лише потрібна увага публіки та допомога меценатів.