Без розвитку міської електрички та швидкісного трамвая транспортну проблему в столиці не розв’язати. У цьому впевнений Віктор Петрук — головний фахівець Управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування й архітектури Київської міськдержадміністрації.
Головна проблема столиці в тому, що в місті десятиліттями не вивчали транспортні проблеми. А структура мегаполіса суттєво змінилася. Колись активні промислові зони «мовчать», і 80 відсотків населення лівого берега змушено їздити на роботу на правий. Крім того, Київ проектували у ті далекі часи, коли було 15 автомобілів на тисячу городян, пізніше стало 50. Нові масиви Осокорки та Позняки проектували з нормами в 180 автомобілів. Але сучасна статистика свідчить, що нині в столиці 356 (можливо, вже й більше) автомобілів на тисячу населення.
Слід зазначити, що суспільний транспорт — альтернатива індивідуальному. Як варіант можна розглянути будівництво метрополітену на Троєщину, попередня вартість якого — 19 мільярдів гривень. Однак практично неможливо знайти інвестора, та й на реалізацію проекту потрібно щонайменше 12 років.
Тому найперспективнішими, вважає чиновник, є міська електричка і трамваї. Цей план можна реалізувати за символічні гроші й набагато менші строки порівняно з Подільсько-Воскресенською лінією — за два мільярди гривень протягом 1,5 року. А комплекс заходів з реконструкції міської електрички дасть змогу збільшити її провізну спроможність до 54 тисяч пасажирів на годину. У перспективі електричка зайде на Троєщину, з’явиться депо на 40 поїздів. Це технічно можливо вже 2017 року — питання лише у фінансуванні.
Записала Оксана ЛУЦЕНКО.