Економічна криза виявила слабкі місця в роботі компаній і навчила підприємців працювати ефективніше. Про це розповів журналістам у Маріуполі народний депутат України, президент ВАТ «Азовмаш» Олександр Савчук. За його словами, обсяг виробництва порівняно з докризовим рівнем зріс у 1,5 разу, тоді як кількість працюючих скоротилася на тисячу осіб. Водночас через зростання замовлень торік на роботу прийняли 1,8 тисячі працівників.

«Незважаючи на жорстку конкуренцію і дрібні неприємності, з нею пов’язані, ми повністю сформували портфель замовлень на цей рік, є вже контракти і на 2012-й, — заявив народний депутат. — До нас просяться розмістити замовлення, але всі потужності вже зайнято — вони використовуються практично на 100 відсотків. І для подальшого їх збільшення потрібні технічні та організаційні заходи. До кінця року плануємо виготовити понад 17 тисяч вантажних вагонів — це рекордна кількість (для порівняння: в 2010-му виготовлено 12,4 тисячі вагонів). Загалом обсяг виробництва продукції збільшиться у 1,5 разу».

Як зазначив О. Савчук, події в арабських країнах спричинили подорожчання нафти та нафтопродуктів, і як наслідок відбулося зростання попиту на нафтобензинові цистерни, які виготовляють маріупольські машинобудівники. Проте на ринку конкуренцію створюють насамперед російські виробники. «З одного боку, це нормальний процес, тому що конкуренція рухає прогрес, — переконаний депутат. — Нам це допомогло підвищити якість продукції, звернути увагу на інші моменти. Нині готуємо до сертифікації низку новинок, які дадуть змогу створити вантажні вагони нового покоління. З другого — відчуваємо потребу в системній державній підтримці. Це принесло б лише «плюс». Адже лобістських можливостей у держави достатньо, і вона повинна їх використовувати для захисту інтересів вітчизняних виробників на міжнародній арені. Наприклад, той рівень підтримки, який є у російських виробників, — набагато вищий».

Про пожвавлення справ у металургії свідчить той факт, що всі підприємства відновили роботу з реконструкції. «Азовмаш», який виробляє продукцію важкого машинобудування, бере участь в модернізації ЗАТ «Донецьксталь», металургійних комбінатів імені Ілліча та «Азовсталь», Єнакіївського металургійного заводу. Заплановано постачання металургійного та кранового обладнання до Росії. «Для нашого підприємства було б вигідно, якби Україна ввійшла до Митного союзу з Росією, Білоруссю та Казахстаном, оскільки основні наші споживачі перебувають там, — вважає депутат. — Але це точка зору одного підприємства, не можу сказати про всю Україну. Адже треба дивитися в комплексі».

Завершено перший етап україно-бразильської програми зі створення ракетно-космічного комплексу «Циклон-4» у Бразилії, участь в якій бере й маріупольський концерн. «Замовлення для першого етапу ми виконали, навіть уже отримали гроші. Тепер обговорюємо умови другого етапу», — додав О. Савчук.

Депутат повідомив, що підприємство продовжує розвивати соціальні проекти. Найбільшим і найважливішим є зведення храму на честь Покрови Пресвятої Діви Марії.