27 травня в міжнародному аеропорту «Харків» відбудеться фінальне тестування роботи всіх служб, які 2012 року зустрічатимуть учасників і вболівальників чемпіонату Європи з футболу. Зокрема, «перевірку на міцність» пройде техніка і персонал відділу прикордонної служби «Харків-аеропорт».
Днями про підготовку до цієї події «зелені кашкети» доповідали голові ДПСУ генералу армії Миколі Литвину. «Наше завдання — подбати про безпеку кордону і водночас створити умови для швидкого і комфортного оформлення пасажирів», — наголосив він. Щоб уникнути черг в аеропортах, планують спростити деякі формальності — приміром, оформлювати пасажирів на борту літака. Зекономити час на проходження прикордонного контролю дозволить також застосування електронних магнітних карток, які можуть придбати наші співгромадяни, що часто подорожують повітряним транспортом.
За словами заступника начальника штабу, начальника відділу прикордонного контролю Харківського прикордонного загону підполковника Миколи Андрійчука, під час спортивного свята навантаження на міжнародний авіаційний пункт пропуску зросте на 70%. За вимогами УЕФА, на час проведення чемпіонату Харківський аеропорт мусить збільшити пропускну спроможність до 25 500 пасажирів (протягом 10 годин). Для цього використають можливості трьох терміналів — новозбудованого і старого аеровокзалу, а також тимчасового пасажирського термінала, який готовий на 45%.
Приміщення старого аеровокзалу забудови 50-х років мають реконструювати, його використовуватимуть як термінал для прийому віп-персон та бізнес-делегацій.
— Нині пропускна спроможність пункту пропуску «Харків-аеропорт» становить 1300 осіб за годину, — розповідає начальник відділу прикордонного контролю Микола Андрійчук. — Тут встановлено 21 робоче стаціонарне місце для паспортного контролю (з них 11 — «на виліт» та 10 — «на приліт») та передбачено 8 тимчасових робочих місць, які під час єврочемпіонату розташують у залі для внутрішніх авіарейсів — на той час вони працюватимуть у реверсному режимі. З метою збільшення пропускної спроможності до вимог УЕФА ведеться будівництво тимчасового термінала пропускною спроможністю 1000 осіб за годину, де працюватиме у реверсному режимі 20 кабін паспортного контролю. Віп-термінал прийматиме 250 осіб за годину. При цьому сумарна пропускна спроможність аеропорту в години пік відповідатиме міжнародним вимогам.
Харків’яни мусять бути готовими приймати і відправляти по 30 рейсів щогодини. «В аеропорту будують нову злітну смугу, — додає заступник генерального директора ТОВ «Нью Сістемс АМ» Віталій Недашковський. — Її загальна довжина сягне 2500 км. Нині вже прокладено 1800 кілометрів покриття. По завершенні будівництва смуги аеропорт зможе приймати всі середньомагістральні повітряні судна, зокрема, «Аеробуси-320» та «Боїнги-737»».
Будівництво смуги, реконструкцію авіаперону та забезпечення аеродромного комплексу фінансує держава. За рахунок приватного інвестора відбувається реконструкція аеровокзального комплексу та будівництво тимчасового термінала.
Найпроблемніше питання — забезпечення 107 «парковочних місць» для повітряних суден. Такої кількості стоянок в аеропорту створити не в змозі, тому після висадки пасажирів літаки доведеться перенаправляти до Києва і Дніпропетровська.
Під час тестування створювати «потрібний» пасажиропотік покликані 1300 студентів місцевих вузів. Водночас за сприяння місцевої влади буде випробувано систему транспортного сполучення між Харківським аеропортом і стадіоном «Металіст».
На знімку: на «зчитування» інформації з електронної магнітної картки пасажира харківського аеропорту витрачається не більше 15 секунд, за цей час на монітор комп’ютера прикордонника автоматично виводиться інформація про пасажира з усіх баз даних.