Нині в Каннах буде видно «внутрішню» красу українського кіно. На вечірках і прийомах заощадять. Покажуть дві міжнародні прем’єри, добірку «Нове українське кіно» і підпишуть угоду про спільне кіновиробництво із Францією. А в конкурсі бере участь одна українська короткометражка.
Нагадаємо: 2005 року «Золоту пальмову гілку» вхопила документальна стрічка «Подорожні» Ігоря Стрембіцького. Торік уперше брав участь художній фільм «Щастя моє» Сергія Лозниці. Тепер позмагаємося в «легкій вазі» з короткометражкою Марини Вроди «Cross». Ще вісім коротких стрічок — у позаконкурсній програмі.
— Міністри культури України та Франції підпишуть угоду про спільне кіновиробництво. Українські режисери зможуть знімати свої фільми у Франції на тих само засадах, на яких знімають їхні режисери. Нині європейське кіно здебільшого робиться спільно: об’єднуються команди трьох країн. Тільки Франція надає перевагу двостороннім проектам, — розповів президент Української кінофундації і Міжнародного фестивалю «Молодість» Андрій Халпахчі.
Канські прем’єри влаштують українським фільмам «Rock’n’Ball» та «Закохані в Київ». Перша стрічка — про 10-річного донецького сироту, котрий понад усе хоче грати у футбол і знайти собі батька. Батьком стає поляк. На рекламці написано: «Фільм у жанрі lіfe story»... Режисер Дмитро Приходько каже, що це просто збіг: «Стрічку не робили до Євро-2012. Сценарій написали ще у 2007-му, а фільм закінчили зараз. Прем’єра в Україні відбудеться восени». За словами продюсера Максима Онопрієнка, поляки, українські футбольні клуби й олігархи грошей на стрічку не давали.
Наша друга дебютантка — збірка короткометражок «Закохані в Київ». Зроблено у форматі стрічок на кшталт «Париже, я люблю тебе!». Знімали восьмеро молодих режисерів, для половини — це перший досвід. В англійському перекладі назва звучить «Коханці в Києві». Тож до прем’єри незрозуміло, чого там більше: зізнань місту чи «особливостей національного кохання» в столиці.
— Зняли й комедію, і драму, і трилер у стилі «нуар». Про альманах трьома словами: новітній, романтичний, інноваційний, — коментує «Голосу України» PR-менеджер Микола Базанов. — Проект соціальний, адже змогли висловитися молоді режисери. 
На противагу «Закоханим...» у Каннах переглянуть альманах «Мудаки. Арабески». 14 режисерів, теж молодих, іронізують над «героями нашого часу». Також покажуть добірку «Нове українське кіно» — стрічки, зняті у 2010—2011 роках. 
На думку Андрія Халпахчі, якщо фільм знімає закордонний режисер із українськими акторами, продукт можна вважати українським. 
— Польське, французьке, німецьке кіно має національну приналежність, навіть із вимкненим звуком. Наше кіно має знайти національний ідентифікатор, щоб глядач розумів: воно українське, — каже натомість голова Державного агентства з питань кінематографії Катерина Копилова.
Наразі агентство працює над стратегією розвитку українського кінематографа. Основна теза: фільм має доходити до глядача, бо інакше навіщо його знімати? Цього року держава виділила 111 млн. гривень на зйомку вітчизняного. Торік було 24 млн. Незабаром оголосять конкурс проектів.