Ситуація в освіті рік у рік погіршується. Маю право це казати, бо півстоліття віддав школі. Чиновники від освіти експериментами замучили.
Йдемо в Європу — захотіли перевести дітей на дванадцятирічне навчання. Без належних підготовки, матеріального забезпечення.
Нова влада прийшла — по-новому мете: скасувати дванадцятирічки. І також без належної підготовки. Виявилось, цього замало: придумали екзамени для всіх учнів другого рівня школи...
А тим часом діти масово хворіють, харчування нікчемне, інформаційний навчальний матеріал дедалі збільшується. Система освіти не відповідає потребам особистості. Матеріальний стан учителів за останній рік погіршився — зарплата та сама, а ціни збільшились наполовину.
Що пропоную?
1. Програми для шкіл, де нема паралельних класів і неможливо проводити профільне навчання, скласти так, щоб діти отримували додатково потрібні знання. Наприклад, кількість годин обов’язкових предметів скоротити і у такий спосіб вивільнити час для вивчення профільних дисциплін. Учити усіх дітей усього — абсурд...
2. Професійну освіту тісно пов’язати з практичними заняттями на підприємствах.
3. Забезпечити школярів гарячими обідами і належними медпослугами.
4. Легалізувати репетиторство.
Михайло ФЕСЬКІВ,учитель-пенсіонер.
Скалат
Підволочиського району
Тернопільської області.