Свою першу картину Надя намалювала на... шпалерах. А допомагала їй у цьому молодша сестричка. Засмучена мама хотіла було лаяти доньок, але передумала і вирішила відвести малят до художньої школи. Що з цього вийшло, можна побачити, відвідавши виставку картин, яка наприкінці березня відбулася в столиці, у Центральному виставочному залі Спілки художників України. Найбільше місця на ній зайняли роботи 20-річної Надії Новицької.

Головну роль серед експонатів Надя відвела своєму полотну «Володарка птахів». Ефектна червоно-біло-чорна графіка привертає увагу вишуканістю й витонченістю. Художниця зізнається, що дуже любить свою героїню, оточену казковим птаством. Поруч із нею — «Сон Ікара», полотно, пронизане силою руху, експресією, бездоганними лініями й обрисами. «Хлопець з конем», «Дзвіночки», «Гертруда» — це далеко не весь перелік робіт юного графіка. Безумовно, можна з упевненістю сказати, що полотна претендують на серйозну оцінку мистецтвознавців і самі просяться на обкладинку солідного ілюстрованого видання. Ілюстрація — ця тема, що художниці особливо до душі.

...На малюнках, які ми розглядаємо разом з Надією, найчастіше, мабуть, зустрічається кінь. Десь він виступає тлом, десь центральним образом, десь — «бек-вокалом». Але відчувається особливе тепло, ніжні почуття до цієї улюбленої багатьма майстрами пензля тварини. Викладач Світлана Белецька, що вчить Надю на кафедрі графічного дизайну Київського інституту реклами в його Херсонській філії, не приховує гордості за свою вихованку: «У дівчинки безсумнівний талант графіка, вона має власне художнє чуття, що дається, схоже, звідкись згори. Щиро радію її успіху».

Сама художниця особливістю свого стилю вважає внутрішню наповненість і цілісність кожної картини. Розповідає, що одні полотна виношує в голові тривалий час, інші — народжуються буквально за один підхід. І не малювати Надя вже просто не може: що не робить — рука машинально виводить фігури, плями, лінії, бризки. Так-так, саме бризки — ця техніка так і називається: бризкографія. Вона дає можливість втілити найсміливіші фантазії.

Зустрітися з обдарованою херсонською художницею було досить непросто: Надя дуже зайнята, бо окрім навчання ще й працює — викладає в дизайн-ліцеї. Її майстерність удосконалюється з кожним роком навчання й роботи, про що свідчить, мабуть, те, що художниця не боїться зізнатися у своїх «слабкостях»: «Коли дивлюся на свої роботи, виконані, приміром, на другому курсі, відчуваю бажання все намалювати по-іншому».

Високу оцінку одержала виставка й з боку керівництва Київського інституту реклами. «Роботи дають можливість простежити, чого досягли учні за багато років «цілісного» навчання — адже в Херсоні майстри ростуть послідовно, переходячи зі щабля на щабель: художня школа — дизайн-ліцей — інститут. І все це завдяки старанням талановитого художника Анатолія Слипича, засновника й натхненника цілісного освітнього комплексу», — відзначив ректор вузу.

«Я ще не знаю, чим саме займатимуся в житті, — говорить Надія Новицька, — але впевнена: малюватиму! І неодмінно ілюструватиму книги».

 

Херсон—Київ.

Фото Євгена Сафонова.

 

«Сон Ікара».

Надія Новицька (праворуч) зі своїм учителем Світланою Белецькою під час відкриття виставки, біля полотна «Володарка птахів».