Національна асамблея інвалідів України (НАІУ) та Агентство Talan Group закликають долати соціальні стереотипи. Вони започаткували інформаційно-комунікаційну кампанію, покликану сформувати толерантне ставлення до людей з інвалідністю.
«Наше суспільство «сприймає таку людину як убогу і кризову, яка потребує жалості, матеріальної підтримки і щоденної допомоги, як людину, котра не може себе реалізувати», — пояснив на прес-конференції голова НАІУ, керівник Комітету Верховної Ради у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Валерій Сушкевич. Одні прагнуть їх не помічати, інші завжди готові кинути їм у долоню кілька гривень. Та чи це їм потрібно?
У Конвенції ООН про права інвалідів зазначено: сьогодні інвалідність є однією із ознак людини і людства. Нині понад 600 мільйонів людей у світі мають такі проблеми. «Кампанія покликана відкрити їх для суспільства як людей самодостатніх, що можуть досягти вершин самореалізації», — каже Валерій Сушкевич.
Для початку зробили ставку на соціальну рекламу — днями у столичній підземці з’явилися постери з написом «Головне — людина, а не її інвалідність», на яких зображені найвідоміші постаті минулого — Бетховен, Шопен, Тулуз-Лотрек та Рузвельт.
Другий етап програми матиме назву «Життя на рівних», обіцяє директор агентства Talan Group Ірина Новікова. Його мета — розповісти громадськості про необхідність створення рівних можливостей для освіти і працевлаштування майбутніх Шопенів і Тулуз-Лотреків. Ініціатори проекту розраховують на допомогу бізнесу, запрошують до участі спонсорів, волонтерів та ЗМІ.
Громадськість має змінити ставлення до проблеми і примусити владу виконувати свої обіцянки, адже людина з інвалідністю обмежена у засобах впливу на суспільство і владу, вважає Валерій Сушкевич.
За його словами, у травні тему дотримання прав людини і, зокрема, людини з інвалідністю обговорюватимуть у Києві на міжнародній конференції, організованій за участю Ради Європи. Проект стартував за місяць до того, коли Україна перебере головування в цій організації.