В Україні спостерігається спад виробництва молочної продукції та падіння поголів’я дійної череди. Про це на прес-конференції у вівторок розповів президент Спілки виробників харчової промисловості Олег Юхновський. За його підрахунками, кількість корівок щороку скорочується на 2—3%.
— Якщо абстрагуватися від відсоткових показників і перевести це у площину реальних цифр, то на 1 березня поточного року ми маємо скорочення поголів’я на 296 тисяч корів порівняно з відповідним періодом минулого року, — зазначив він. — На жаль, ця тенденція стійка і зберігається протягом останніх років.
На думку голови правління Асоціації «Укрмолпром» Василя Бондаренка, для того, щоб довести поголів’я хоча б до чотирьох мільйонів, треба 10—12 років і майже 30 мільярдів доларів.
— Таких коштів у бюджеті немає, щороку ми очікуємо, що вони от-от надійдуть, — сказав він. — Тим часом інвестори вкладають гроші у розвиток птахівництва та свинарства.
Водночас він додав, що уряд, як завжди, розробляє програми щодо розвитку молочного скотарства, але гроші під них не виділяє.
— Останнім часом на галузі позначилося те, що селянам не виплачують дотації за продане ними молоко. Так було у першому кварталі нинішнього року, і питання досі не вирішене, — зазначив він.
Також експерт наголосив, що українці перестали купувати молоко. Реалізація деяких молочних продуктів впала на 30—40%. Воно й не дивно, адже ціни у магазинах «кусаються», і далеко не кожен може побалувати себе сиром або сметаною. Виробники тим часом заспокоюють, мовляв, уже почали знижувати ціни, але споживачі відчують це щонайменше за три тижні.
— Ринок молокопродуктів — сезонний. Улітку більше надоїв, тому молоко стає доступнішим і усі виробники починають корегувати ціни, взимку ситуація змінюється, — розповіла директор із зовнішніх зв’язків одного з підприємств Наталія Фесюн.