Столичні велолюбителі торжествують: перші особи держави та Києва пересіли на двоколісних «залізних звірів» і пообіцяли «наполегливо розвивати велоінфраструктуру в місті та країні». На знак серйозності своїх слів уявні Віктор Янукович, Микола Азаров та Олександр Попов навіть погодилися кілька метрів проїхатися на роверах.

— Я особисто проїхався на велосипеді і зрозумів, що справді не вистачає зручних велодоріжок: з якісним покриттям та хорошими заїздами, щоб швидко та безпечно можна було дістатися з дому на роботу. Тепер, — каже Президент країни Віктор Янукович, — я дам вказівку відповідним відомствам, і за два роки ми перетворимо Україну на провідну велосипедну державу Європи.

Міста України, та й сама країна має бути для людей, а не для автівок, нагадав Прем’єр-міністр Микола Азаров і запевнив: «Облаштування зручного простору для киян та загалом українців стане пріоритетом для Кабінету Міністрів у найближчі роки».

Не відстав від своїх колег і голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов. Він уже до Євро-2012 пообіцяв побудувати у столиці 200 км велодоріжок: «Я особисто прочитав кілька посібників з розвитку велоінфраструктури, разом з помічниками вивчив іноземний досвід і зрозумів, що розвиток велоруху сприятиме зменшенню транспортних заторів та поліпшенню здоров’я людей. Тому ми вирішили більше не робити незручних для пішоходів та велосипедистів розв’язок, а першочергово будувати пішохідні та велодоріжки».

Шкода тільки, що чиновники виявились несправжніми. Ролі керманичів виконували активісти асоціації велосипедистів Києва, які вчора вийшли та виїхали на мітинг під стіни адміністрації Президента країни. Як і решту мітингувальників, до «тіла» будівлі їх не допустили. Правоохоронці провели протестувальників у спеціально огороджений для таких справ куточок демократії. І там вони змогли вкотре повторити свої вимоги, з якими вже не один рік оббивають пороги КМДА. Найперша і найголовніша — на державному рівні визнати велосипед як вид транспорту і включити велоінфрастуктуру в національні програми, виділяти кошти на її розвиток та виконувати ці програми. Адже у столиці, для прикладу, уже кілька років існує програма облаштування та розвитку велосипедних доріжок. Але діяти вона так і не почала. Принаймні, запевняють велолюбителі, позитивних зрушень вони не бачать. «У Києві є одна велодоріжка. Вона прийнятна, хороша, але одна-єдина. Має бути мережа велодоріжок», — каже активістка АВК Ірина Бондаренко.

А от правоохоронці запевняють: коліс у роверів хоч і менше, та небезпеки більше. Статистика ДТП за участю велосипедистів щомісяця поповнюється новими дуже серйозними випадками. Так, 29 березня у Харкові сталося ДТП: водій легковика збив велосипедиста, який від отриманих травм помер на місці. 24 березня у Мукачевому «літаюче» авто також збило велолюбителя. Останній отримав тяжкі травми. Днями затримали водія, який на смерть збив у Первомайську жінку на велосипеді. Співіснувати мирно автолюбителі зі своїми двоколісними колегами не можуть. Між іншим, самі водії досить часто називають велосипедистів «хрустиками». Чому — здогадайтесь самі.

До речі, у китайському місті Нанкін з 1 вересня 2008 року студентів та школярів зобов’язали складати спеціальні іспити, якщо їздити на навчання вони збираються велосипедом.

Вітаю з 1 квітня!