У Комітеті Верховної Ради з питань правосуддя обговорили проект закону про Національне бюро антикорупційних розслідувань. Його авторами виступила когорта народних депутатів із чималим досвідом. Таких, як Юрій Кармазін, Олег Зарубінський, Геннадій Москаль, та інші. Народився законопроект ще влітку 2009 року. З того часу пройшов низку доопрацювань і нарешті постав на розгляд членів профільного комітету.

Одразу варто зауважити, що автори законодавчої ініціативи у проекті чітко виписали вузькопрофільність створюваного бюро. Основним його завданням мала б стати боротьба із корупцією в лавах високопосадовців. Саме тут хабарництво процвітає особливо рясно, а боротьба із ним найменш ефективна, вважають вони.
За обставин, які нині склалися, стверджують автори законопроекту в пояснювальній записці, в системі кримінальної юстиції необхідно створити спеціалізований антикорупційний орган з повноваженнями проведення досудового розслідування та координації діяльності у цій сфері. Це має бути автономний орган поза системою існуючих правоохоронних органів із функціями  дізнання та досудового слідства,  проведення оперативно-розшукових заходів.
Народні депутати, які працювали над законопроектом, наголошували на тому, що створення подібного органу цілком відповідає першозавданням, поставленим Президентом, та позиціям ухваленого в першому читанні закону про засади запобігання і протидії корупції. Водночас у висновку Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради наголошується, що в процесі підготовки антикорупційного закону до другого читання надійшло 429 пропозицій, отож на виході його текст може істотно відрізнятися від того, за який проголосували в сесійній залі і від якого відштовхувалися парламентарії під час створення проекту закону про національне бюро антикорупційних розслідувань. 
Законопроект експерти пропонують повернути суб’єкту права на доопрацювання. На цьому зійшлися і члени Комітету з питань правосуддя. Із певними зауваженнями, висловленими до документа, не погодитися важко. Так само, як важко сперечатися із твердженням його авторів про те, що створення бюро могло б стати «політичним сигналом, що органи державної влади налаштовані на активну дієву боротьбу з найнебезпечнішими проявами корупції». Схоже, задеклароване бажання боротися із хабарництвом, а особливо у своїх, високих, лавах, не зовсім відповідає готовності переходити від слів до діла.