Іноземців найбільше приваблюють українська культура, історія, села та заповідники. Третину іспанців цікавить автентична кухня, третину італійців — українки. Найменше про нас знають французи. На думку іноземців, в Україні немає якісного медичного обслуговування та модної індустрії, вкладати гроші сюди ризиковано, а перебувати тут — не завжди безпечно.
Такі результати опитування, проведеного компанією CFC Consultіng на замовлення Міністерства закордонних справ. Опитування проводили в Німеччині, Іспанії, Франції, Великобританії й Італії. Більше половини опитаних ніколи не цікавились Україною. Водночас 50% вважають нас європейською державою. На думку іноземців, ми більшою мірою гостинні й працьовиті, ніж творчі та надійні.
Україні творитимуть новий імідж у рамках Плану заходів МЗС. Як і торік, у держ-бюджеті на це виділено 8 мільйонів гривень. Компанія CFC Consultіng презентувала стратегію та бренд-бук проекту. Соцопитування, веб-сайт і яскравий буклет обійшлися державі у 100 тисяч доларів.
«Утілення всіх проектів коштує десятки мільйонів доларів. Бюджет не може це реалізувати, — каже директор департаменту інформаційної політики МЗС Олег Волошин. — Потрібні приватні гроші. Наприклад, демонстрацію промо-роликів України на каналі CNN фінансують інвестори. Бренд-бук оформили, щоб показувати нашим бізнесменам і політикам».
Серед запропонованих іміджевих проектів — збір мільйона підписів європейців за вступ України до ЄС, розробка вітчизняного павільйону для виставки World Expo, модний показ у вантажному літаку Ан-225 «Мрія», створення Центру сучасного мистецтва Східної Європи, приєднання міст, що прийматимуть Євро-2012, до сервісу Google Street Vіew (панорамний огляд вулиць в Інтернеті за допомогою веб-камер у режимі реального часу), фото- та відеосюжети, героями яких мають стати відомі українські жінки, митці та спортсмени. Державі вигадали новий логотип і персонажів-символів у популярному японському стилі аніме — Спритка й Гарнюню (на знімку).
«У пошуку образів ми орієнтувалися не на традиційну спадщину, а на сучасну анімацію, — пояснив креативний директор CFC Consultіng Юрій Сак. — Ми не приховуємо негативні стереотипи про Україну — Чорнобиль і секс-туризм, а зосередилися на позитиві. Персонаж Гарнюня не має асоціюватися із секс-туризмом. Ми підкреслюємо, що українка — не якась зваблива дівчина в міні, а ерудована, вольова та цікава. Саме про це зніматимуть сюжети за участю відомих жінок».