В Донецькій області вже схвалили закриття п’яти шкіл. Про це «Голосу України» повідомив начальник управління освіти та науки облдержадміністрації Юрій Соловйов. «В 2011 році прийняті рішення про закриття п’яти шкіл із 1 вересня: двох у Дружківці, по одній — в Костянтинівці, Торезі та Донецьку. Плану закриття навчальних закладів в області немає, але є об’єктивна необхідність».
Наприкінці січня цього року прес-служба обласної державної адміністрації оприлюднила інформацію про те, що, згідно із дорожньою картою оптимізації бюджетних закладів, у 2011 році заплановано закрити 26 шкіл. Сьогодні керівництво обласного управління освіти спростовує такі плани.
«Існує певна кількість шкіл, за якими вивчається питання про закриття, — пояснив Ю. Соловйов. — Так, під час обговорення бюджету на 2011 рік була цифра у 26 шкіл. Узяли її та подивилися, що ж дають закриття. Настав січень, почалися робота, надходження до бюджету. Почалися обрахунки по кожному місту та району. До речі, ті сім шкіл у Макіївці та чотири в Донецьку, навколо яких точаться розмови про закриття, до числа 26-ти запланованих не входили. А по деяких школах, які передбачалося закрити, питання взагалі знято — наприклад, у Ясинуватському районі».
На думку керівника управління освіти, у малокомплектних школах витрати на одного учня становлять 28—30 тисяч гривень на рік, тоді як бюджетний норматив — 6 тисяч гривень. За словами Ю. Соловйова, першим критерієм для вирішення питання існування школи повинен бути рівень матеріально-технічного забезпечення. «У нас 161 школа — довоєнного будівництва, чотири школи споруджені в 19 столітті. У 13 школах туалети на вулиці, 56 не мають спортивних залів, 36 — навчальних майстерень. Понад половина комп’ютерів потребують оновлення, тому що вже не відповідають навчальним програмам, — перерахував співрозмовник. — А в другу чергу говоритимемо про вчителів, про їхню відповідність спеціальностям. Тому що в малокомплектних школах у нас учителі-«багатостаночники». Це ненормально, коли вчитель фізкультури читає водночас географію та інформатику».