Головною метою національної лікарської політики будь-якої країни є забезпечення справедливої фізичної та економічної доступності основних лікарських засобів, необхідних для потреб охорони здоров’я для боротьби з пріоритетними захворюваннями з переважним використанням відтворених лікарських засобів (генериків) вітчизняного виробництва.Днями у Верховній Раді за №8175 було зареєстровано законопроект «Про внесення змін до ст. 17 Закону України «Про лікарські засоби» (щодо забезпечення проведення фармацевтичної розробки лікарських засобів та наукових досліджень). Як зазначив заступник голови Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я, народний депутат України Віктор Корж, який є автором законопроекту, документ розроблено з метою здешевлення сучасних ефективних медпрепаратів, що можуть випускатися вітчизняними виробниками. Однак основною умовою випуску таких препаратів є можливість отримувати сировину, а от саме із цим в Україні нині проблема.
«Понад чотири місяці вітчизняні виробники лікарських засобів позбавлені можливості ввозити на митну територію України зразки субстанцій, пелет, продукції «іn bulk», у тому числі стандартних та референтних, які не зареєстровані в Україні, а використовуються підприємствами на стадії фармацевтичної розробки та необхідні для відпрацювання технології, виробництва дослідних серій, розробки/апробації аналітичних методів контролю якості. По суті, зупинено створення нових українських ліків», — наголошує депутат.
Українські фармацевти опинилися у замкненому колі: МОЗ України не видає відповідних дозвільних документів, які вимагаються митними органами, а митні органи без позитивного листа МОЗ України не пропускають зразки незареєстрованих лікарських засобів, які напрацьовуються для подальшої реєстрації.
Чинна стаття 17 Закону України «Про лікарські засоби» не містить прямої норми, яка б передбачала можливість ввезення незареєстрованих лікарських засобів на митну територію України.
На думку народного депутата, законопроект дозволяє врегулювати правову прогалину, яка існує у сфері ввезення незареєстрованих субстанцій та продукції «іn bulk» виробниками лікарських засобів для проведення фармацевтичної розробки з метою державної реєстрації, а також наукових досліджень, оскільки неврегульованість цього питання на рівні підзаконного акта призводить до неможливості створення та реєстрації вітчизняних лікарських засобів. 
Прийняття ж закону дозволить розблокувати виробництво лікарських засобів вітчизняними підприємствами.
Не менш важливим є й питання економічної доступності лікарських засобів для населення, встановленого Конституцією України для забезпечення права людини на охорону здоров’я.
«Більшість людей в Україні сьогодні сплачують за лікарські засоби з власної кишені, тому для них вартість ліків — суттєве питання. При цьому державі належить життєво важлива роль та відповідальність за забезпечення доступу до основних лікарських засобів», — наголошує Віктор Корж.
Нові вітчизняні відтворені препарати в середньому у п’ять разів дешевші за імпортні, а економічна доступність їх для пацієнтів суттєво впливає на тривалість та якість життя. Збитки держави через затримку розроблення та введення вітчизняних аналогів імпортних препаратів складають сотні мільйонів гривень на рік, у першу чергу, для охорони здоров’я, економіки та громадян України (заміщення імпортних лікарських засобів відтвореними вітчизняними тільки у госпітальному секторі становить 758 млн. грн. на рік).
Віктор Корж також вважає, що існує потреба правового врегулювання, відповідно до міжнародних вимог чинних норм статті 9 Закону України «Про лікарські засоби», якими заборонено протягом п’яти років з дати реєстрації лікарського засобу (незалежно від строку чинності будь-якого патенту, який має відношення до нього) використовувати реєстраційну інформацію для подання заяви про державну реєстрацію іншого лікарського засобу. Зміна цієї норми також сприятиме доступу українських громадян до прийнятних за ціною ліків, особливо антивірусних препаратів. Наразі такий законопроект подано Кабінетом Міністрів України (р. №7412), але, за словами народного депутата, профільним комітетом Верховної Ради готуються певні пропозиції для його доопрацювання після першого читання.
Прес-служба народного депутата Віктора Коржа.