Після японських катастроф європейські держави почнуть перевіряти свої АЕС, хоча це й дорого. Європейський Союз готовий посприяти й сусідам у проведенні таких перевірок. Отже, Україна зможе зробити стрес-тест своїх АЕС чужим коштом і на чужій базі. А грошову допомогу від японців для консервації Чорнобиля ми вже навряд чи отримаємо.
Про це заявив Олег Устенко, виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера, на прес-конференції про вплив катастрофи в Японії на світову економіку. Також він прогнозує, що Україна зможе продавати більше металу, зокрема сталі, до постраждалої Японії. Вітчизняний метал потрібен для будівництва й відновлення інфраструктури.
«Натомість активніше купуватимемо авто з Західної Європи та Росії. Японські автозаводи тимчасово закриті», — каже Олег Устенко. Фінансовий аналітик Ерік Найман додає: автозапчастини, які виготовляють лише в Японії, на європейських заводах можуть заміняти менш якісними. На його думку, ми відчуємо й дефіцит у магазинах дорогих фото- та відеокамер азійського виробництва.
Аналітики вважають, що українсько-японські ділові стосунки не надто постраждають. Потік прямих іноземних інвестицій зменшиться, але Японія, один із найсильніших кредиторів світу, інвестувала в Україну та СНД мало, порівняно з Азією: 650 млн. дол. і 130 млрд. дол., відповідно, у 2008 році. Чи продовжаться приватні інвестиційні проекти, прогнозувати важко. Серед таких, зокрема, — будівництво метро від житлового масиву «Троєщина» до центру Києва.