Ями та вибої знову нагадали про себе. Через них постійно ламаються автомобілі та трапляються аварії. Щороку, щоб їх залатати, викидають мільйони гривень. Наприклад, на 2011 рік на так званий ямковий ремонт у столиці планують витратити близько 70 мільйонів гривень. Щоб вибоїн стало менше, їх уже зараз почали пломбувати асфальтобетоном. За інформацією Київавтодору, підприємство розпочало роботу не на весні, а взимку з однієї причини — запобігти аварійним ситуаціям. Однак чи справді це так, а також чи ефективний такий ремонт доріг у Києві, дізнавався кореспондент «Голосу України».
Через великі сніги та перепади температури автошляхи цієї зими постраждали особливо сильно. Ями різної форми та глибини, вибої та тріщини на асфальті можна побачити нині скрізь: на вулиці Ревуцького, Харківському шосе, Ленінградській площі, бульварі Шевченка, Лесі Українки та ін. Їхати ними — завдання не з легких. На деяких ділянках дороги водії рухаються зі швидкістю 20 кілометрів на годину.
— У місті кожна друга вулиця в ямах. Їх щороку латають, однак усе марно. Ось шляховики взялися до роботи. Однак ефекту жодного. Просто гроші викидають на вітер. Адже щоб залатати дірку в асфальті, необхідно її прочистити, просушити, а краї закріпити бітумом, і лише після цього заливати асфальтом. Однак такого пломбування ям ніхто не робить, — обурюється столичний таксист Ярослав Великий.
Ці слова підтверджуються. Так, нещодавно кореспонденту «Голосу України» вдалося спостерігати за ремонтом дороги на вулиці Фрунзе. Двоє шляховиків просто засипали асфальт до ями і вирівнювали його ногами. Споряджені вони були за останнім словом техніки: для укладання використовувалася мітла і лопата. При цьому температура повітря становила мінус 10 градусів та йшов невеликий сніг. На жаль, поспілкуватися з цими працівниками не вдалося. Давати будь-які коментарі вони відмовилися.
В Київавтодорі визнають, що такий спосіб ремонту неефективний, але якщо не робити і цього, то їхати вулицями взагалі буде неможливо.
— Коли сприятлива погода, ми ліквідовуємо дорожні ями і вибої, яких багато вже навіть зараз, — каже генеральний директор Київавтодору Георгій Глінський. — На вулицях з інтенсивним рухом, на магістралях використовується «зимовий» вид ремонту — укладання литого і холодного асфальту. Це робиться і для безпеки руху транспорту, і для того, щоб ями не розширювалися. Наші підрозділи самі обстежують київські дороги та використовують поради водіїв, які повідомляють у call-центр про стан конкретних вулиць.
За словами Г. Глінського, в нинішньому році для приведення доріг у належний стан необхідно приблизно 96 мільйонів гривень. Ці гроші вкрай потрібні, адже 85% київських доріг відслужили свій нормативний термін і потребують ремонту.
А поки що залишається купувати на весну гуму не з низьким профілем, а навпаки — з високим і — вперед, штурмувати ями, жартують столичні автолюбителі. Хоча їхні жарти нині правдоподібні.