Могутність Одеси сьогодні тримається на підприємствах, які в умовах кризи не тільки не зникли, а навпаки, успішно вийшли з неї, наростивши економічні м’язи. Серед них — державні підприємства «Одеський морський торговельний порт», морський торговельний порт «Южний», Одеська залізниця, будівельна корпорація «Стікон», завод «Стальканат» та інші промислові підприємства.

І серед них багатопрофільний концерн «Веста». У цьому колективі працює понад 10 тисяч осіб у різних регіонах України. І тому, знайомлячись з діяльністю «Вести», нам довелось побувати і на Хмельниччині, і в Кривому Розі, і в Автономній Республіці Крим.

Видатний американський бізнесмен Лоренс Пітер казав, що «економіка є мистецтво задовольняти безмежні потреби за допомогою обмежених ресурсів». У правоті його слів можна переконатися, ознайомившись з історією багатопрофільного концерну «Веста». 14 років тому, коли він створювався, ні про які масштабні фінансові можливості й не йшлося — ресурси засновників були обмежені. Що було в необмеженій кількості? 

Насамперед — прагнення закріпитися на економічному ринку держави, що зароджувався, знайти свій алгоритм розвитку, успішно розвиватися. Через 14 років можна говорити, що багато які з цих завдань виконані повністю, над рішенням інших концерн продовжує працювати.
Сьогодні вже мало мати великі фінансові ресурси для того, щоб стати надійним гравцем і партнером на ринку. Вони, звичайно, потрібні. Але без інвестування в передові новітні технології, без інноваційних вкладень, без модернізації виробництва успіху просто домогтися неможливо на будь-якому напрямку. Бачити день завтрашній — це бачити перспективу розвитку бізнесу. 
Бізнес у сучасних умовах схожий на парашут — він спрацьовує тільки тоді, коли парашут розкритий. Це образне порівняння ми навели для того, щоб стало зрозуміло — керівництво багатопрофільного концерну «Веста» аж ніяк не збирається тупцювати на одному місці й збирати дивіденди там, де вже бізнес налагоджений. Девіз нашого підприємства — не чекати грозу, а йти на неї. Мистецтво домагатися успіху в нинішніх умовах полягає в тому, що дуже важливо вловити тенденції майбутнього розвитку, скорегувати курс підприємства, зробити правильні й вигідні інвестиції й розвивати виробництво. Формула ця проста і зрозуміла. Але не всі дотримуються її, бажаючи одержати миттєвий результат. «Веста» заряджена на довголітню перспективну роботу. І в цьому наша сила і наша перевага перед конкурентами.
Зореш вчасно, посієш у строк — буде врожай високий
На мальовничій землі Поділля в селі Війтівці Волочиського району Хмельницької області розкинулися орні землі товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-ЮгВ». Воно є складовою частиною багатопрофільного концерну «Веста». «Агро-ЮгВ» — лідер серед сільгосппідприємств Хмельницької області. Підприємство займається вирощуванням зернових, технічних та інших культур, надає послуги машинно-тракторного парку, здійснює оптову торгівлю зерном і кормів для тварин.
1130 орендодавців уклали договори з «Агро-ЮгВ». На полях, які орендує підприємство, збирають зернові із середньою врожайністю 57,8 центнера з гектара. Селяни впевнені, що підприємство вчасно з ними розрахується в натуральній і грошовій формі, що не буде жодних затримок.
Порівняно з минулими роками кількість працюючих у ТОВ знизилася майже удвічі. Але це не означає, що підприємство знизило темпи й обсяги сільгоспвиробництва. Зменшення кількості працюючих при збереженні високої якості продукції сталося за рахунок впровадження передових технологій обробки ґрунту, застосування механізації.
Стати працівником ТОВ «Агро-ЮгВ» — велика честь, і потрапити на підприємство може аж ніяк не кожний селянин. Перевагу надають тим, хто має вищу й середню спеціальну сільськогосподарську освіту, володіє передовими технологіями.
За європейськими стандартами
Наступний пункт відрядження — місто Кривій Ріг Дніпропетровської області. Тут уперше в Україні успішно реалізовано проект зі збору твердих побутових відходів.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Експоспецтранс», що входить до багатопрофільного концерн «Веста», створено 2004 року. В 2007 році «Експоспецтранс» почало експлуатацію полігона твердих побутових відходів, розташованого в районі шахти «Валявко Південна». Цей полігон обладнано з урахуванням всіх вимог національного та європейського законодавства в галузі охорони навколишнього середовища.
ТОВ «Експоспецтранс» стало переможцем тендера, оголошеного Криворізькою міською радою зі збору, вивезення та складування твердих побутових відходів з Довгонцовського та Центральноміського районів Кривого Рогу. Згодом географія діяльності «Експоспецтранса» розширилася й сьогодні тверді побутові відходи, крім зазначених районів, транспортують із Жовтневого, Саксаганського, Тернівського, Інгулецького та Дзержинського районів. Понад 100 одиниць спецтехніки й 400 осіб трудового колективу забезпечують вивезення та складування твердих побутових відходів.
Найближчим часом підприємство планує створити цехи з переробки та максимально екологічно безпечної утилізації та захоронення твердих побутових відходів з використанням новітніх світових технологій.
За результатами роботи 2008 року ТОВ «Експоспецтранс» було нагороджено медаллю й національним сертифікатом як лідер галузі. В 2009 році «Експоспецтранс» за результатами роботи трьох років здобуло перемогу над конкурентами в динаміці розвитку. Воно посіло 7-ме місце у всеукраїнському рейтингу.
«Ми — одна команда»
Одеса, як і будь-який мегаполіс, буквально задихається від безлічі транспортних проблем — не вистачає парковок і стоянок, місто задихається від забрудненого повітря. Додайте сюди — автомобільні пробки, дороги, побудовані в позаминулому столітті й роботу громадського транспорту.
До речі, про роботу громадського транспорту. Сьогодні він щодня доставляє зі спальних районів у центр міста близько 1 мільйона пасажирів. Проблеми перевезення пасажирів, хоч як це парадоксально звучить, в Одесі немає. Є проблема «маршруток». Півтора десятка років тому, коли вони вийшли на лінії, стали порятунком для городян. Сьогодні ті самі маршрутки перетворилися на головний біль і міської влади, і ДАІ. Маломісткі, застарілі мікроавтобуси буквально заполонили місто.
— Об’єктивно вони заважають подальшому розвитку громадського транспорту, — розповідав нам голова правління ВАТ «Північтранс» В’ячеслав Березуцький.
Автотранспортному підприємству, яке він очолює, незабаром виповниться 30 років. Але за рівнем оснащеності автобусами, наявністю чудової ремонтної бази й умовами для відпочинку й підготовки водійського складу «Північтранс» є найкращим в Одесі.
Автопідприємство обслуговує 60 маршрутів в Одесі, на лінію щодня виходить більш як 450 автобусів. Ну і найголовніше, з ініціативи концерну «Веста», до складу якого входить ВАТ «Північтранс», в Одесі почалася робота з видалення з маршрутних ліній маленьких мікроавтобусів. 5 років тому підприємство закупило 46 великовантажних автобусів «МАЗ». Сьогодні їх уже — 80!
Інженери «Північтранса» розробили схему, відповідно до якої великовантажні автобуси довозитимуть пасажирів зі спальних районів до центру міста. А там на них чекатимуть трамваї й тролейбуси. Підраховано, що один великовантажний автобус здатний замінити до 30 мікроавтобусів. Впровадження такої схеми розвантажить транспортні артерії, зменшиться час, який люди проводять на шляху до місця роботи.
ВАТ «Північтранс» за рік перевозить 61 мільйон пасажирів. Для порівняння: приблизно таку кількість пасажирів перевозять всі інші автогосподарства міста. На підприємстві немає «кадрового голоду» — черга охочих отримати робоче місце на підприємстві велика, є можливість проводити конкурсний відбір водіїв.
До речі, водіям є місце й у ВАТ «Одесатранс», що перевозить пасажирів у сільські райони області й здійснює міжміські та міжнародні перевезення. Ну а приміщення центрального автовокзалу Одеси останніми роками було реконструйовано. І все це — за кошти концерну «Веста». І це — стратегія підприємства: не стояти на місці, рухатися вперед, розвиватися, модернізувати виробництво.
Один зі структурних підрозділів концерну — товариство з обмеженою відповідальністю «Веста Сервіс». Воно є на сьогодні однією з найбільших компаній, які працюють на оптово-роздрібному ринку нафтопродуктів України.
Під брендом «Веста» сьогодні працює 141 АЗС в 15 областях України: Одеській, Миколаївській, Херсонській, АР Крим, Вінницькій, Дніпропетровській, Київській, Кіровоградській, Закарпатській, Донецькій, Тернопільській, Хмельницькій, Чернівецькій, Чернігівській, Черкаській.
У «Вести Сервіс» 10 власних нафтобаз. Від постачальників ПММ доставляються на нафтобази, де зберігаються й розподіляються на автозаправні станції. На АЗС «Веста» реалізується паливо будь-якої марки. Компанія «Веста Сервіс» прагне до лідерства не тільки в кількості, а і в якості реалізованого пального, а також забезпеченні гарантій точності наливу й екологічної безпеки станцій. Суворий облік і контроль пального, що надходить на АЗС — гарантія того, що на заправках «Веста» клієнтам запропонують якісні бензини та дизельне паливо, що відповідають стандартам і ГОСТам.
У ТОВ «Веста Сервіс» постійно розвивається супутній бізнес. На АЗС «Веста» одними з перших з’явилися пункти обміну валюти й цілодобових торговельних точок, що реалізують продукти харчування. Відвідувачам АЗС пропонують широкий вибір автокосметики. Заправки «Веста» — це не просто заправні станції, а автозаправні комплекси, де до послуг клієнтів автомийки, готелі, зони відпочинку, кафе, СТО, магазини.
Окремо варто відзначити АЗС в Одесі за адресою вулиця 25-ї Чапаївської дивізії, яка, за відгуками клієнтів, відповідає європейським стандартам якості. Відвідувачам АЗС пропонується асортимент продукції «Віденські булочки», яку виготовляють безпосередньо в присутності покупця, а також кава, шоколадні батончики, напої тощо.
Парк нашого дитинства
У біографії «Вести» є сторінка, яка не пов’язана з її виробничою діяльністю. Мало того, ця сторінка складається з одних видатків, а в розділі «доходи» стоїть прочерк. З ініціативи Сурена Сардаряна концерн із дозволу міської влади взяв на свій баланс комунальне підприємство «Парк культури та відпочинку імені м. Горького». Парк, як і раніше, є комунальною власністю територіальної громади Одеси й цим майно управляє комунальне підприємство «Парк культури та відпочинку імені М. Горького». Відповідно до рішення виконкому міської ради від 25.09.2008 № 1038 і підписаним між виконкомом одеської міської ради договором, ТОВ «Веста» є балансоутримувачем парку, тобто забезпечує рішення всіх питань, пов’язаних з його функціонуванням.
Рішенням виконкому Одеської міської ради був затверджений проект комплексного благоустрою парку культури та відпочинку імені М. Горького й концепції. Загальний кошторис з благоустрою парку імені М. Горького становить 66,5 мільйона гривень, що в 700 разів більше виділених парку коштів з міського бюджету за 40 років!
Відповідно до проекту благоустрою парку по всьому його периметру буде змонтовано огорожу. І у такий спосіб в’їзд приватного транспорту на територію парку буде заборонено. Дозвіл на в’їзд автотранспорту видаватимуть тільки автомобілям спеціального призначення — для поливання дерев і клумб, санітарному й пожежному транспорту і для забезпечення постачання продуктів у магазини.
А рятувати парк співробітники «Вести» вирішили починати самі — по суботах вони приходили в парк і наводили в ньому лад. А тепер цим займається структурний підрозділ концерну в складі 14 чоловік.
Поява в парку працівників, які займаються благоустроєм зеленого масиву, спричинило спочатку обурення серед жителів мікрорайону Черемушки, де розташований парк. Вони почали писати листи в різні інстанції, «сигналізуючи», що невідомі загарбники намагаються знищити парк, дерева вирубати й почати будувати там багатоповерхівки.
Сурен Сардарян вирішив відреагувати на ці сигнали незвичайно: він запросив всіх «підписантів» на збори громадян. Народу на запрошення відгукнулося чимало. Вони ставили гострі, на їхню думку, запитання, а у відповідь одержували кваліфіковані й докладні відповіді.
«Чому в парку темно?» — запитували люди. А у відповідь чули, що відповідно до плану благоустрою на освітлення й установку 200 освітлювальних приладів заплановано 100 000 гривень. Дані роботи вже почалися й будуть завершені найближчим часом.
Громадські туалети, питання про будівництво яких порушує громадськість, передбачені в проекті комплексного благоустрою парку імені М. Горького.
Відповідно до проекту комплексного благоустрою парку імені М. Горького передбачено будівництво медичного пункту з виділенням і фінансуванням штатної одиниці середнього медичного працівника.
Атракціони, які працюють у парку імені М. Горького, пройдуть інвентаризацію й перевірку Держпромнагляду на предмет відповідності чинним нормам експлуатації. Для велосипедів буде проведена розмітка велосипедних доріжок, якими здійснюватиметься рух велосипедного транспорту.
Сьогодні парк імені М. Горького не впізнати — у цьому ми переконалися особисто, побувавши на його території. Скрізь чисто, працюють атракціони, затишні лавочки, на деревах граються білки, алеями гуляють закохані.
— А навесні в парку планується висадити півтори тисячі видів різних квітів, які цвістимуть з весни до пізньої осені, — сказала Світлана Слободяник, директор комунального підприємства «Парк культури та відпочинку імені М. Горького».
Вона ж розповіла про те, що люди навколишніх мікрорайонів, повіривши в серйозність і чесність намірів «Вести» зберегти для міста парк, потягнулися на суботники з благоустрою. Одесити вміють цінувати благородні пориви душі. Одесити довіряють «Весті», а це — дорогого варте.
Леонід БРОВЧЕНКО, В’ячеслав ВОРОНКОВ.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.
   ЕКСПРЕС-ІНТЕРВ’Ю
Сурен САРДАРЯН, голова наглядової ради багатопрофільного концерну «Веста»:
— 14 років тому вирушив у плавання в бурхливому морі бізнесу корабель з назвою «Веста». Сьогодні логотип багатопрофільного концерну «Веста» відомий всій Україні, добре знають його й за межами нашої держави.
«Веста» — багатопрофільний концерн, до складу якого входять понад 10 підприємств, що працюють у різних галузях економіки — сільськогосподарській, будівельній, промисловій, страховій, транспортній. Такий економічний алгоритм нинішнього бізнесу — щоб домагатися успіху, треба працювати не тільки в профільній галузі, а й у суміжних.
«Веста» — колектив однодумців, велика дружна трудова родина.
Завдяки невтомній праці, енергії, наполегливості працівників підприємства, ТОВ «Веста» з фірми, яка мала в 1998 році декілька АЗС, перетворилося нині на підприємство з розвиненою мережею сучасних автозаправних комплексів, оснащених всім необхідним для задоволення найвимогливіших амбіцій споживачів нафтопродуктів. Сьогодні концерн будує багатофункціональні громадсько-ділові центри, займається вирощуванням і продажем сільськогосподарських культур, бере участь у реалізації державної програми реформування житлово-комунального господарства, надає послуги населенню в індустрії відпочинку й розваг.
Велику увагу на підприємстві приділяють підвищенню кваліфікації кадрів, впроваджено й успішно діє система проведення семінарів, конференцій, на яких вирішуються конкретні завдання, єдиною метою якої є зберегти марку ТОВ «Веста» серед лідерів на українському ринку нафтопродуктів і орендодавців.
Я пишаюся тим, що стояв біля джерел створення багатопрофільного концерну «Веста», без якого сьогодні не можна навіть уявити економічне життя півдня України. Там де «Веста», там — успіх, там — перемога!
Одеський національний академічний театр опери та балету.
Клієнти автозаправок «ВЕСТА» задоволені обслуговуванням.
Головний інженер ВАТ «Північтранс» Володимир Кедік, водії Дмитро Васильєв, Володимир Оврамець та Володимир Грищенко перед виїздом на свої маршрути.
Сьогодні парк імені М. Горького є одним з найулюбленіших місць відпочинку одеситів.