Під час засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради з питань приватизації було проаналізовано хід підготовки до приватизації державного пакета акцій у статутному капіталі ЗАТ «Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» та затверджено план роботи комісії під час восьмої сесії — з лютого по липень 2011 року.

Як повідомив голова Фонду держмайна Олександр Рябченко, рішення про приватизацію держпакета акцій «Міжнародних авіаліній України», який становить 61,58 відсотка статутного капіталу товариства, було ухвалене фондом 5 листопада 2010 року. Для встановлення ринкової вартості пакета було обрано компанію-оцінщика (ТОВ «Українська експертна група»), котра у першому своєму звіті (поданому до фонду 18 січня 2011 року) оцінила його в 250 мільйонів гривень. Однак після того, як цей звіт через певні недоліки було повернуто виконавцю, очікується, що пакет буде оцінено у 270 мільйонів гривень. Стосовно самої приватизації, то за чинним законодавством право на першочерговий викуп державної частки акцій мають члени ЗАТ, тож його продаж з аукціону можливий лише за умови, що ніхто з акціонерів не захоче сплатити заявлену суму. Утім, у це мало хто вірить. Також, за словами

О. Рябченка, у договорі купівлі-продажу майбутнього покупця буде зобов’язано вкласти у розвиток підприємства близько 60 мільйонів доларів.

Чому ж виникла потреба у продажу держпакета акцій «МАУ»? Як зазначив О. Рябченко, насамперед тому, що останнім часом компанія, не маючи можливості для залучення інвестицій, працює збитково, а до того ж у неї в 2011 році закінчуються права на авіаперевезення. Президент ЗАТ Юрій Мірошников до цього додав, що й літаки, які використовує компанія, не її власність, а взято в лізинг без права викупу. До того ж останнім часом «МАУ» зіштовхнулася з не надто чесною конкуренцією — оскільки компанії не дозволяють працювати в деяких аеропортах, як-от у Дніпропетровську, то це, у свою чергу, призводить до того, що деякі туристичні компанії відмовляються співпрацювати з «МАУ» й переходять до конкурентів.

Під час обговорення член комісії Алла Александровська (фракція КПУ) звернула увагу на те, що нині, через відсутність затвердженої парламентом державної програми приватизації, всі приватизаційні процеси перебувають у «викривленому правову полі». А що стосується продажу пакета акцій, то вона зауважила, що хоч у даному разі держава начебто «торгує ліцензіями на перевезення, офісними приміщеннями, котрі перебувають в іпотеці, та літаками, взятими в лізинг без права викупу», все вказує на те, що виставлені ФДМУ акції є цікавим активом. «Якщо це підприємство працює тривалий час, то це означає, що така діяльність прибуткова, а тому маємо звернути увагу на те, як було проведено оцінку держпакета акцій», — сказала вона та додала, що, не заперечуючи проти приватизації, комісія не повинна ставити крапку в цій справі.

Ще один член комісії Олександр Бондар (фракція «НУ—НС») вважає, що насправді рішення про приватизацію держ-пакета акцій «МАУ» ухвалювалося не у Фонді держмайна, а на набагато вищому рівні, тож «не потрібно шукати економічного підґрунтя в політичному рішенні».

В ухваленому комісією рішенні Фонду держмайна запропоновано вжити передбачених законодавством заходів для проведення оцінки та процедури продажу державного пакета акцій «МАУ» відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому ФДМУ має надати комісії матеріали стосовно проведення конкурсу з вибору оцінщика держпакета акцій та поінформувати після завершення продажу про результати. Водночас комісія пропонує Кабінету Міністрів прискорити внесення на розгляд Верховної Ради проекту Державної програми приватизації на 2011—2014 роки.