Вона не видає дозволів на транзит своєю територією російського автотранспорту
Після новорічно-різдвяних свят на під’їзді до українсько-словацького кордону біля Ужгорода несподівано виникла довжелезна вервечка вантажівок. Сьогодні в черзі вже стоїть до 200 каміонів, в основному — російських. Причина різкого напливу вантажного транспорту в бік Словаччини в тому, що «в Асоціації міжнародних автомобільних перевезень тимчасово відсутні дозволи на переміщення вантажів з Росії територією Польщі». Тому більшість перевізників змушені їхати південніше. А найближче перетнути кордон можна в пункті пропуску «Ужгород—Вишнє Німецьке».
Днями керівники Чопської та Михайловецької (Словаччина) митниць провели зустріч з нагоди Міжнародного дня митника, проте говорили переважно про ситуацію, що склалася. За словами в. о. начальника Чопської митниці Дмитра Поліщука, домовилися збільшити оформлення вантажівок із 100 до 200 за добу. І в обидва напрямки.
Заступник начальника Михайловецької митниці Мілан Качурик констатував: ситуація з чергами аналогічна як на словацькій, так і на українській стороні. Для того, щоб зменшити черги, ми задіяли у пункті пропуску «Вишнє Німецьке» додаткову техніку і персонал. Варто зауважити, що словаки (така вимога Євросоюзу) всі вантажівки пропускають через рентген-установки, а щоб мати можливість оформляти більше машин, привезли ще й пересувний апарат. Що стосується потужностей вантажного міжнародного пункту пропуску «Ужгород», то наразі його пропускна спроможність — від 200 до 300 вантажівок щодоби.
До речі, один із російських водіїв сказав, що дотепер, аби доставити вантаж у Європу, — проїжджав приблизно 1700 кілометрів, а зараз змушений «намотувати» понад три тисячі і стояти по три доби в черзі...
Закарпатська область.