Конструктори відомого білоруського автомобільного заводу запросили науковців Вінницького національного аграрного університету спільно попрацювати над удосконаленням системи кермового керування багатотонного автомобіля.
— Таке запрошення ми отримали під час міжнародної науково-технічної конференції у Мінську, — каже завідувач кафедри «Машини та обладнання сільськогосподарського виробництва» професор Микола Іванов. — Конференція відбувалася на базі Білоруського національного технічного університету. Обговорювали вузькоспеціалізовану тему — «Гідропневмосистеми мобільних і технологічних машин». Свої здобутки представили на конференції не тільки науковці, а й практики з Білорусі, Польщі, Німеччини, Росії. Серед учасників були представники відомих у світі фірм — FESTO, K. Bechem, Амкодор, БілАЗ, МАЗ.
Наша делегація, за словами співрозмовника, була найбільш представницька. Не тільки за чисельністю. Крім вінничан, до її складу входили науковці з національних технічних університетів Києва, Харкова, Донецька. «Ми мали найбільше доповідей, — продовжує професор Іванов. — Тому на високому рівні представили наукові здобутки університетів і наукових організацій з розвитку теорії та практики використання гідравлічних і пневматичних приводів у конструкціях сучасних технологічних машин, у тому числі самохідної сільськогосподарської техніки».
Більш як двадцять років на базі Вінницького аграрного діє наукова школа з удосконалення систем рульових механізмів машин та сільськогосподарської техніки. Її засновником є нинішній почесний ректор університету доктор наук, професор Леонід Середа.
— У жодному іншому навчальному закладі не досліджують так глибоко дану вузьку проблему, як робимо це ми, — наголошує учасник конференції Леонід Середа. — Не дивно, що представники БілАЗу зацікавилися розробками наших учених. Після того, як поспілкувалися з нами, ознайомилися з окремими напрацюваннями, запросили до спільної роботи. Разом маємо забезпечити їхній багатотоннажний автомобіль удосконаленою системою кермового керування.
Автомобіль БілАЗ, за словами співрозмовників, максимально може перевозити вантаж вагою 250 тонн. «Візьміть до уваги, що й сам автомобіль важить немало, — каже Микола Іванов. — Саме велика вага спричиняє складність в управлінні такою машиною. Білоруси не приховують, що рульовий механізм у їхнього автомобіля залишається вузьким місцем. Тому працюють над його удосконаленням. Зараз, наприклад, випробовують один із нових варіантів. Механізм уже встановили на автомобіль, і він працює в одному з кар’єрів».
— Очевидно, новинка також не задовольняє виробників автомобіля, — продовжує професор Іванов. — Інакше, навіщо б їм наша допомога. Звичайно, погодилися на співпрацю. Бо маємо немало напрацювань, є що запропонувати. Чекаємо запрошення для поїздки до Мінська.
Вінницька область.
Микола Іванов (ліворуч) та Олексій Переяславський впровадили у виробництво десятки новинок з удосконалення систем кермового керування технологічних машин, найбільше з них поставлено на конвеєр Одеського ЗАТ «Будгідравліка».