До «Голосу України» з листом звернувся обурений пенсіонер житель Миколаєва Анатолій Якунін. Ветеран праці й Збройних Сил здивований: якою була мета торішньої грудневої постанови Кабміну, що в обов’язковому порядку пропонує ставити на облік мопеди та скутери? Якщо поповнити скарбницю, то адреса вочевидь неточна: на мопедах здебільшого пересувається небагатий контингент. Документ, по суті, позбавив малоімущу категорію населення права користуватися найдешевшим і найдоступнішим видом транспорту.
У своєму листі Анатолій Леонтійович звертається до Президента України, Прем’єр-міністра і депутатів із проханням продовжити терміни спрощеної реєстрації та здешевити її процедуру. «Після першого листопада зареєструвати мопед практично неможливо: вимагають довідку-рахунок, митну декларацію тощо. Все це коштує непідйомних грошей. Фактично в країні заборонено експлуатацію мопедів...»
Ми попросили прокоментувати лист нашого читача в обласному управлінні ДАІ. Як повідомила «Голосу України» прес-служба, з початку року з вини водіїв мопедів у Миколаївській області сталося 20 дорожньо-транспортних пригод, у результаті яких одержали травми 24 особи.
Судячи із цих сумних цифр, реєстрація «дирчиків» не така вже безглузда справа, якщо узятися за неї з розумом. Постановка на облік за спрощеною схемою, як відомо, розпочалася фактично з початку червня і тривала до листопада нинішнього року. Від власників мопедів у цей проміжок часу не вимагалося документів на транспортний засіб: достатньо було паспортних даних, заяви й довідки про комплексне обстеження машини. У спрощений спосіб на облік в області поставлено 5745 мопедів.
Після першого листопада пільгову схему згорнули й вимоги посилили. Нині, щоб зареєструвати копійчаний «дирчик», потрібно заплатити 45 грн. за тимчасовий реєстраційний талон, 23 грн. 25 коп. — за номерний знак, 7 грн. — за послугу з огляду транспортного засобу, 15 грн. — за оформлення реєстраційних документів, 12 грн. — за проведення реєстрації, 49 грн. — за «пробивання» у базі пошуку викрадених транспортних засобів і адміністративних правопорушень, 177 грн. 54 коп. — за комплексне обстеження, 60 грн. 85 коп. — за визначення експертом-криміналістом об’єму двигуна. Але й це ще не все: для реєстрації мопеда власник повинен представити документи, що підтверджують правомірність придбання транспортного засобу (довідку-рахунок, договори й угоди, акт прийому-передачі, вантажну митну декларацію, договір фінансового лізингу), оскільки більшість мопедів і скутерів завезено на територію України напівлегально. На жаль, на цьому «пилосос» не вимикається: для керування транспортним засобом з об’ємом двигуна до 50 куб./см водіям, які не навчалися в автошколі, слід пройти відповідний курс, щоб стати власником посвідчення водія категорії «А1». Звісно, не за безкоштовно.
А тепер зустрічне питання авторам постанови: чи зможе людина пенсійного віку, тим більше з далекого села, виконати всі ці вимоги?
Власники мопедів, яким «табуретка з мотором» переважно служить для поїздок до крамниці по хліб, на базар або на пошту, обурені: це не та тумбочка, де гроші лежать. Вимоги мають бути розумні й здійсненні.
Миколаїв.