У Луганській галереї мистецтв відкрилася ювілейна виставка луганського художника Георгія П’ятигорця (на знімку). Він продемонстрував дві сторони своєї творчості — мальовану і комп’ютерну графіку. Ставлення до робіт П’ятигорця неоднозначне. Георгій відомий публіці своїм активним розривом з реалістичною традицією, в якій, на його думку, немає «жодної молекули реалізму в значенні Сєрова, Рєпіна, Веласкеса, тим більше нічого від живопису епохи Відродження». Його мотиви позбавлені історії, і їх найменше можна пов’язати з рідним Луганськом, його радянськими й антирадянськими вулицями, будинками, манерами. Схоже, що його улюбленим інструментом в останні роки став комп’ютер. Адже Георгій П’ятигорець був у Луганському інституті культури та мистецтва першим завідувачем кафедри комп’ютерної графіки, котра орієнтована на творче, а не на практичне застосування комп’ютерних технологій.

— Спочатку я був вихований як живописець, — розповідає Георгій. — В Луганську хороша школа художнього училища, і нас виховували, як імпресіоністів. Але це був не французький імпресіонізм, а радянський — для художника був важливий не стільки емоційний дух, скільки колірне рішення, композиція. Мене ж цікавила підсвідомість, вона — одне з головних джерел натхнення художника. Символи народжені душею людини, яка безсмертна. Кожний має проникнути глибоко у свою підсвідомість і дістати з неї реально правильні речі.

 

На його думку, образотворче мистецтво не повинне самоусуватися в смутні часи, а зобов’язане активно входити в інтелектуальне та громадське життя. Воно безпосередно пов’язане із зоровими образами, на яких будується сучасне інформаційне життя й торкається практично всіх аспектів соціального та особистого буття — від реклами до грошей.

Фахівці кажуть, що мистецтво Георгія П’ятигорця відкриває світ небаченої витонченої декоративної краси, для сприйняття якої треба від арифметичних дій перейти до диференціального вирахування. Деякі теоретики провінції переконані, що тут публіці потрібна казка, що моральна сторона життя настільки огидна, що говорити про неї не варто. Роботи Георгія П’ятигорця відтворюють казку з майбутнього, де справедливо забуте все те, що не треба нести із собою в завтрашній день. Творчість художника розуміють далеко не всі. Ортодоксальні живописці вважають, що комп’ютер — це не інструмент для художника, на що П’ятигорець відповідає зі своєю звичайною прямотою: «От візьми й зроби».

Луганськ.

На виставці.

Фото В’ячеслава ГУСАКОВА.