У Донецьку зустріли старшого помічника механіка аварійного судна «Свята Софія» Олександра Сорокотягіна, який вирушив у плавання рік тому. В березні цього року корабель став на рейд по дорозі до Суецького каналу. Через борги судновласника та поганий стан судна єгипетська влада відмовила «Святій Софії» у заході до порту. Суховантаж був змушений надсилати сигнали SOS. Більшість членів екіпажу евакуювали. Зараз на кораблі перебуває п’ятеро осіб: капітан, мешканець Маріуполя Анатолій Бойченко, старший механік, два помічники та кухар.
За словами Олександра Сорокотягіна, моряки стали заручниками ситуації: з одного боку — безвідповідальність судновласника, який відправив у плавання несправний транспортний засіб, з другого — байдужість української влади. «Найближчим часом планується замінити старшого механіка, але процедура заміни поки що неможлива, — розповів моряк. — Для цього необхідно, щоб судновласник найняв нову людину, а він досі не розрахувався з нами. Заборгованість із зарплати 26 особам — 280 тисяч доларів. На жаль, на наші сигнали не реагує і українське консульство в Єгипті».
З червня цього року корабель повністю знеструмлено. Щоб не сталося зіткнення з іншими судами, моряки підсвічують «Святу Софію» ручними ліхтариками. Старший помічник механіка назвав корабель бомбою сповільненої дії: на борту судна знаходиться понад 4 тисячі тонн фосфатних добрив. «Вийшов із ладу клапан для стримування морської води, і машинне відділення потроху заповнюється водою. Щоб хоч якось поліпшити ситуацію, важіль клапана фіксують звичайною мотузкою», — розповів Олександр.