Керівник держави поставив перед освітянами нелегке завдання: надати кожній дитині місце в дитсадку і організувати для п’ятирічних дошкільну освіту.
Про те, як у регіонах реалізують передвиборну програму Президента Віктора Януковича, ми розповідатимемо в рубриці «За партою п’ятирічні».
Її відкриває начальник управління освіти і науки Запорізької обласної держадміністрації Олександр Вєрозубов (на знімку).
— Наша мета — максимальне нарощення потужностей дошкільної мережі, поліпшення умов для вихованців.
Упродовж лише минулого навчального року відновлено роботу дев’яти дошкільних закладів. Додатково організовано 53 групи (40 — місто, 13 — село) у функціонуючих закладах; а також 56 груп у школах сіл, де немає дитсадків.
За останні три роки відновлено функціонування 45 із 115 раніше закритих ДНЗ й передано до комунальної власності територіальних громад 17.
Досвід свідчить: проблема однаково успішно може бути вирішена і в місті, і в селі.
Знаю, це питання для сільської місцевості у соціально-економічному плані дуже непросте, тому звернувся до керівників освіти цих регіонів з проханням спільно з місцевими органами влади, сільськими громадами знайти вихід із скрутного становища.
Якщо брати загалом відсоток охоплення дітей всіма формами дошкільної освіти (а це, окрім садочків, групи підготовки до школи, соціально-педагогічний патронат, курсові форми дошкільної підготовки, групи короткотривалого перебування, консультаційні пункти тощо), він по області становить 77% (78% — у міських поселеннях, 48% — у сільських) (в Україні — 65,8%).
По області чекають влаштування у ДНЗ до п’яти тисяч дітей дошкільного віку. Найбільше соціальне напруження у Бердянську (725 чол.), Мелітополі (634 чол.), Мелітопольському районі (425 чол.), в обласному центрі (424 чол.).
Міністерство освіти і науки роз’яснює: внесення змін до законодавства не означає, що п’ятирічні діти повинні сісти за парти, як першокласники, щоб уміти писати й читати. Основна мета — створення для них рівних стартових умов для навчання в школі, використовуючи різні види ігрової, розвивальної діяльності, організації відповідного спілкування і лише у притаманних дошкільному навчальному закладу формах. При цьому батьки можуть обирати: дошкільні заклади чи групи короткотривалого перебування, групи при школах чи соціально-педагогічний патронат тощо.
У нашій області на сьогодні задіяно всіма формами дошкільної освіти 95% дітей 5-річного віку. Проте, скажімо, у Новомиколаївському та Кам’янсько-Дніпровському районах дошкіллям охоплено 48% та 58% відповідно.
Наше завдання з урахуванням матеріально-технічної бази в кожному районі, місті залучити в різних прийнятних формах усіх п’ятирічних.
Власне, ця робота успішно триває. Наприклад, у Запоріжжі відкрито групи короткотривалого перебування (4-годинні, без харчування) при школах. Цим же шляхом пішли у Бердянську і Мелітополі. У Куйбишевському, Мелітопольському, Пологівському та Приморському районах є можливості додаткового прийому до функціонуючих садочків.
Очевидно, найбільшою проблемою залишатиметься освіта дошкільнят, які живуть у селах, де немає ні садочка, ні школи.
Водночас зазначу, що давно слід уточнити освітню політику стосовно дошкільної ланки. Це, до речі, детально обговорювалося на Всеукраїнському з’їзді педагогічних працівників системи дошкільної освіти. Гадаю, спільними зусиллями гостроту проблеми буде знято найближчим часом.
Фото з архіву «Голосу України».