Ранкове засідання 2 грудня
Верховна Рада ухвалила два законопроекти, які стосуються контролю за безпечністю продукції. Зокрема, законопроектом про ринковий нагляд і контроль продукції пропонується, щоб перевіряли не виробників, а реалізаторів продукції. Крім того, як зазначила голова Комітету з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва Наталія Королевська, цей документ передбачає створення національної системи ринкового нагляду, куди заноситиметься інформація про небезпечну продукцію.
На її думку, це дасть можливість запобігти надмірному та необгрунтованому втручанню контролюючих органів у здійснення господарської діяльності та усунути дублювання органів державного нагляду у сфері контролю за безпечністю продукції. Щоправда, як зауважив Ярослав Джоджик («НУ—НС»), оскільки законопроект передбачає заміну доринкового нагляду за безпечністю продукції на ринковий, то в законі треба чітко записати, яка структура цей контроль здійснюватиме. До того ж, оскільки в Україні фактично відсутні технічні регламенти на продукцію, то введення цього закону в дію з 1 січня 2011 року означатиме, що продукція виготовлятиметься та реалізовуватиметься взагалі безконтрольно. Н. Королевська на це зазначила, що введення цього законопроекту в дію пропонується відтермінувати на шість місяців, а загалом цей закон має стимулювати владу до розробки технічних регламентів, бо саме через те, що досі в Україні розроблено лише сім технічних регламентів, наша держава й має проблеми з безпечністю продукції. Та чи вдасться за півроку розробити ще 23 технічні регламенти на продукцію — питання. Утім, Н. Королевська вважає, що це гарна нагода для влади показати свою здатність працювати.
Як зазначила Н. Королевська, ці два базові документи дадуть змогу провести реформу системи сертифікації та стандартизації.
Затим Верховна Рада внесла зміни до статті 9 Закону «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю», котрими пропонується виключити положення про те, що до структури підрозділів по боротьбі з оргзлочинністю входять слідчі підрозділи. На думку авторів законопроекту, це дозволить Міністерству внутрішніх справ вивести слідчих спецпідрозділів по боротьбі з оргзлочинністю із безпосереднього підпорядкування органу дізнання та ввести їх до єдиної структури слідчого апарату органів внутрішніх справ. Щоправда, Юрій Кармазін («НУ—НС») зазначив, що якщо ми справді хочемо реформувати цю сферу, то найкращим варіантом було б повернутися до ухвалення закону про слідчі органи. Ще один ухвалений в цілому Закон «Про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об’єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва» передбачає заборону на п’ять років вирубувати дерева у скверах, ботсадах, парках, у приміській зеленій зоні, на островах та схилах Дніпра тощо. При цьому доповідач, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Іван Заєць, коментуючи пропозицію Ю. Кармазіна про необхідність поширення дії цього закону на всю Україну, зазначив, що це неможливо, оскільки закон уже пройшов перше читання. Тож загалом ці проблеми потрібно буде вирішити шляхом ухвалення базового закону про захист зелених насаджень.
Народні депутати ухвалили рішення про проведення двох парламентських слухань: у грудні 2010 року мають відбутися слухання на тему «Законодавче забезпечення та реальний стан дотримання прав дитини в Україні», а у березні 2011-го — «Про сучасний стан та актуальні завдання подолання наслідків Чорнобильської катастрофи».
 
Володимир Пилипенко, Ірина Бережна, Сергій Осика.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.
Інші фото з цієї події шукайте у фотомагазині на сайті www.golos.com.ua.