У Східноукраїнському національному університеті імені В. Даля триває розробка нової технології для залізниці — розсувних колісних пар. 
Свого часу вчені та фахівці вишу підготували матеріали відповідного проекту з повним науково-технічним та економічним обґрунтуванням. Однак «Укрзалізниця» відхилила цю розробку. Суть відмови в тому, що Україні в той період було не до впровадження нових технологій, які вимагали значних початкових капіталовкладень. Уважалося, що поміняти візок під вагонами технічно набагато простіше, ніж конструкторське виконання всього потяга.
Однак далевці продовжували вдосконалювати проект, щоб у майбутньому його реалізація могла себе вигідно окупити, а також зменшити витрати й час доставки пасажирів і вантажів. Перед ученими стояло завдання створити мотор-вагонний потяг, який міг би перебудовуватися з однієї колії на іншу на власній тязі — без зупинки й переформування. Нині новинка перебуває на етапі теоретичних, модельних досліджень. Уже розроблено математичний апарат, що описує роботу розсувної колісної пари на колії однієї й іншої ширини.
Друге дихання проект отримав на XX міжнародній науково-технічній конференції «Проблеми розвитку рейкового транспорту», на якій знову порушили наболіле питання про розсувні колісні пари. У конференції, організованій Східноукраїнським університетом, узяли участь представники декількох європейських країн: Росії, Білорусі, Польщі, Естонії, Чеської Республіки, Німеччини, яких зацікавив проект луганських учених.