Особливо, якщо вона проводиться з відеозаписом
Саме ці та ще багато інших цікавих нововведень пропонує законопроект «Про внесення змін і доповнень до деяких законів України (щодо впорядкування проведення перевірок технічного стану транспортних колісних засобів)».
Протоколи, талони та висновки
Передусім зміниться назва процедури. Замість усім звичного техогляду будемо проходити перевірку технічного стану автомобіля. Проводитимуть її станції діагностики. Порядок має встановити Кабмін, базові платежі за діагностику, видачу талона про проходження перевірки технічного стану, протоколу проходження діагностики, висновку станції діагностики про стан транспортного засобу також регулюватиме Кабмін.
Результатом проходження перевірки на станції діагностики будуть протокол проходження перевірки технічного стану транспортного засобу і висновок станції. До того ж процеси перевірки технічного стану повинні будуть проводитися із записом відеокамер, який в свою чергу зберігатиметься не менш як два з половиною роки.
Якщо внаслідок проходження перевірки технічного стану будуть відсутні несправності, то станція діагностики видасть протокол проходження перевірки технічного стану транспортного засобу і талон про проходження перевірки технічного транспортного засобу та в електронній формі повідомить Міністерство внутрішніх справ України. Якщо ж перевірку технічного стану не пройдено, то станція діагностики видасть протокол про проходження перевірки технічного стану транспортного засобу та свій висновок.
До речі, талон про проведення перевірки технічного стану транспортного засобу буде підставою для укладання договору страхування так званої «автоцивілки».
Але не лише техогляду стосуватимуться зміни. Теоретичний і практичний іспити для отримання права на керування транспортними засобами відповідної категорії складатимуться не в МРЕВ, а в ліцензованих навчальних закладах з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів. А ДАІ буде лише брати участь під час складання іспитів в навчальних закладах.
Крім цього, проект передбачає для водіїв можливість довіряти право користування приватним транспортним засобом іншій особі, яка має право на керування, довіреністю за своїм підписом. Що вийде з такої досить спрощеної процедури, поки що важко сказати. Крім цього, варто звернути увагу на зроблений у проекті наголос шляхом доповнення до Закону «Про дорожній рух»: штрафи, які накладає ДАІ за порушення проходження перевірки технічного стану транспортним засобом чи за порушення правил дорожнього руху сплачує власник транспортного засобу.
Відповідальність СТО
Станції діагностики, хоча, здається, мали б радіти майбутнім прибуткам, однак мають пам’ятати про штрафні санкції.
За інформацією, розміщеною на сайті Держкомпідприємництва, «представники Державтоінспекції підтримали ініціативу Держкомпідприємництва підвищити відповідальність техстанцій за видачу фіктивного висновку про перевірку технічного стану автотранспорту. Свою позицію вони озвучили на засіданні робочої групи у складі представників Держкомпідприємництва, ДАІ, Мінтрансу та станцій техобслуговування, які працюють над законопроектом комітету про технічний огляд. Пропонується за видачу фіктивного висновку накладати на техстанцію штраф від тисячі до трьох тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян, за повторне порушення карати працівників стації виправними роботами строком до 6 місяців».
Крім цього, повідомляється про погодження Держкомпідприємництвом розробленого Мінтрансом проекту урядової постанови, яка визначає порядок перевірки суб’єктами господарювання технічного стану колісних транспортних засобів під час техогляду. «З її ухваленням в Україні вперше з’явиться єдиний порядок перевірки технічного стану авто. Підготовлена постанова передбачає, що процедура перевірки технічного стану має проходити за технологічною документацією, розробленою відповідно до нормативно-технічних документів, норм, нормативів і правил виробника автотранспорту. У свою чергу технологічна документація визначає процес перевірки та її тривалість залежно від категорії та призначення транспортного засобу. Постанова також містить вимоги до персоналу, що перевіряє технічний стан авто. Зокрема, якщо перевірку виконано неналежним чином, виконавець безкоштовно робить повторну перевірку та компенсує пов’язані з цим втрати замовника. Процедури проведення перевірки, прописані в проекті постанови, аналогічні тим, що пройшли необхідну апробацію і довели свою ефективність в європейських країнах. Мінтранс врахував також головне зауваження Держкомпідприємництва, яке виступило проти встановлення граничної межі вартості послуг з перевірки технічного стану під час державного техогляду».
Єдиний реєстр
Також законопроектом пропонується створити Єдиний державний реєстр колісних транспортних засобів, який буде вести МВС. Доступ до реєстру через телекомунікаційні засоби буде вільний. І за його допомогою можна буде отримати достовірну інформацію про:
зареєстровані на території України транспортні засоби;
видані індивідуальні номерні знаки;
дозволи на переобладнання транспортних засобів;
висновки про переобладнання транспортних засобів;
розшукувані транспортні засоби ;
викрадені, втрачені державні номерні знаки транспортних засобів;
викрадені, втрачені реєстраційні документи;
акредитовані автошколи та видані свідоцтва про їхнє закінчення;
торговельні організації та видані довідки-рахунки, номерні знаки для разових поїздок (транзит), акти приймання-передачі;
суб’єктів господарської діяльності (станції діагностики) та видані протоколи;
технічний стан транспортних засобів;
облік карток про дорожньо-транспортні пригоди;
видані посвідчення водія та прийняті іспити на право керування транспортними засобами;
адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
проведені технічні огляди транспортних засобів;
транспортні засоби, на яких правоохоронними органами накладено обмеження та які перебувають на контролі та в розшуку;
осіб у розшуку (надається ДІТ МВС України);
надходження інформації про сплату адміністративних штрафів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
зафіксовані та розпізнані державні номерні реєстраційні знаки за допомогою встановлених на стаціонарних постах Державтоінспекції відеосистем фіксації номерних знаків;
реєстр обміну даними з Міністерством юстиції України та іншими центральними органами влади за визначенням Кабінету Міністрів України про скоєні іноземцями адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Фотоетюд Сергія КОВАЛЬЧУКА.