Проблема дорожнього руху стає дедалі гострішою і стрімко набуває загрозливих масштабів. На цьому наголосив, відкриваючи засідання організаційного комітету Першої міжпарламентської зустрічі з проблем законодавства в сфері безпеки дорожнього руху, голова Комітету Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віктор Швець. У заході, організованому профільним парламентським комітетом, взяли участь народні депутати, представники міністерств внутрішніх справ, транспорту та зв’язку, охорони здоров’я, міжнародних та громадських організацій.
Парламентарій розповів, що на базі Міжпарламентської асамблеї країн співдружності у 2007, 2008, 2010 роках було проведено три міжнародні конгреси з безпеки дорожнього руху. В результаті стало зрозуміло, що коло питань в цій площині є дуже широким. Воно потребує деталізації на законодавчому та виконавчому рівнях. На цю проблему звернула увагу Організація Об'єднаних Націй, яка ухвалила Резолюцію, згідно з якою наступне десятиріччя оголошене ООН десятиріччям дій і забезпечення безпеки дорожнього руху.
Віктор Швець впевнений, що законотворчий аспект у цьому процесі є наріжним каменем, від якого залежить зміст всієї міжнародної діяльності протидії цьому злу. У сучасному світі успіх політики в забезпеченні безпеки дорожнього руху багато в чому визначається саме на міжнародному рівні. Адже кожна держава має свої напрацювання, здобутки та помилки в організації дорожнього руху в роботі екстрених служб та інших питань. Тому, переконаний парламентарій, перша міжпарламентська зустріч у квітні наступного року повинна стати джерелом нових, рішучих та дієвих ініціатив щодо вдосконалення правового поля для забезпечення безпеки дорожнього руху.
Народний обранець розповів учасникам засідання, що вже ухвалені закони «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху», «Про безпеку на транспорті» та «Про безпеку на повітряному транспорті»!.
«Разом із, безумовно, позитивною оцінкою таких процесів ми повинні чітко усвідомлювати, що справа не лише в кількості модельних законів. Наша мета навіть не імплементація кращих світових правових здобутків у національних законах, а забезпечення відповідності фактичних суспільних відносин цим законодавчим стандартам, тобто реальна безпека на дорогах», — підкреслив він.
Народний депутат, голова Координаційної ради «Асоціації безпеки дорожнього руху» Олександр Скибінецький наголосив, що для України безпека на дорогах стала питанням національної безпеки.
Народний обранець зазначив, що прийняті Верховною Радою закони щодо посилення відповідальності за вчинення дорожньо-транспортних пригод були ефективними лише на початку їх дії. Нині учасники дорожнього руху адаптувалися до них і ефективність вжитих заходів дещо знижується. Тому, за його словами, необхідно й надалі посилювати норми законодавства у цій сфері, а також вивчати досвід інших країн, які вже пройшли цей шлях.
А народний депутат Володимир Дончак підкреслив, що в державі немає чіткої єдиної системи підготовки водіїв, викладачів, інструкторського складу, котра існує в інших країнах. Тому завдання Асоціації безпеки дорожнього руху разом з органами державної влади, громадськими організаціями, навчальними закладами відпрацювати таку систему підготовки водіїв, яка зменшила б аварійність на дорогах нашої країни.
Народний обранець запропонував включити це питання в порядок денний Міжпарламентської зустрічі у квітні 2011 року.