«Кінець світу наближається — 2012 рік. Дізнайтесь, про що попереджали нас древні». Рекламні щити з такими написами можна побачити нині у різних місцях Вінниці. Один із них, мабуть, неспроста встановлено поруч з міським кладовищем на вулиці Генерала Арабея.
Жодних посилань на замовника такої реклами не зроблено. Вінничан лише закликають прийти на семінар, щоб відкрити для себе істину. «Застрелитися хочеться після такої реклами, — так спересердя висловився один із чоловіків, прочитавши написане. — Проблем і без того стільки, що коти шкребуть на душі. А тут — на тобі, готуйся до «світлого» майбутнього...»
— Будь-яка реклама впливає на людину, — наголошує психолог Валентина Панасюк. — Особливо, коли йдеться про дітей та підлітків. Їхня психіка найбільш вразлива, незахищена. Навіть важко уявити, що коїться на душі у дитини, коли вона звертає увагу на такий напис. Я чула, що в деяких сім’ях діти, після прочитаного, влаштували вдома батькам екзамен на предмет того, що треба робити, коли настане те, про що написано на рекламних щитах.
«Це нам тільки здається, що ми можемо не реагувати на рекламні дурниці, — продовжує психолог. — Але ж це не так. Задумайтеся, наскільки глибоко западають у кутках пам’яті будь-які рекламні повідомлення... Вони надовго не випускають людину зі свого цупкого полону. Це доведено наукою».
Авторів реклами допомогли встановити в обласному управлінні у справах релігій. Там пояснили, що у такий спосіб вінничан закликають на... семінар, організаторами якого є адвентисти сьомого дня. В управлінні також уточнили, що свої зібрання представники цієї релігійної течії проводять періодично. До того ж на законних підставах. Отримують на це дозвіл у виконкомі. На запитання, чи бачили фахівці відділу текст реклами, вони відповіли, що не бачили, це не в їхній компетенції погоджувати рекламні тексти. В управлінні містобудування та архітектури міськради пояснили, що надають погодження тільки на місця встановлення реклами. Порадили звернутися до управління захисту прав споживачів. Але там не вважають даний текст рекламою. Кажуть, він не рекламує ні товар, ні послугу. Отож ознак реклами не має, але закликає людей готуватися до кінця світу. Та ще й називає конкретну дату...
Витяг із закону «Про рекламу» (ст.8):
«У рекламі забороняється подавати відомості або заклики до дій, які можуть спричинити порушення законодавства, завдають чи можуть завдати шкоди здоров’ю або життю людей чи довкіллю, а також спонукають до нехтування засобами безпеки; використовувати засоби і технології, які діють на підсвідомість споживачів реклами».