За даними Держкомстату, молочні продукти в жовтні вийшли в лідери за темпами зростання споживчих цін. Молоко подорожчало на 4,7, вершкове масло — на 5,3, сири — на 5,8 відсотка.
Антимонопольний комітет традиційно не знайшов підстав для переписування цінників. Днями АМКУ зобов’язав 11 найбільших гравців ринку молочної продукції поетапно знизити в листопаді цього року оптово-відпускні ціни на молоко, сметану, вершкове масло, твердий сир. Припис стосується ДП «Мілкіленд-Україна», ТОВ «Керуюча компанія «Терра Фуд», ВАТ «Молочний Альянс», ТОВ «Юнімілк», ТОВ «Данон», ВАТ «Вімм-Білль-Данн Україна», Корпорації «Клуб Сиру», ЗАТ «Галичина», ВАТ «Шосткинський міськмолкомбінат», ТОВ «ПО «Моліс» і ЗАТ «Лакталіс-Миколаїв».
Ці виробники повинні сприяти укладенню прямих контрактів на реалізацію молочної продукції з торговельними мережами та утримуватися від економічно необґрунтованого підвищення цін на соціально важливі молочні продукти. Як повідомили у прес-службі комітету, про результати розгляду вимог комітету підприємства повинні повідомити в десятиденний термін.
Протягом вересня нинішнього року вартість молочної продукції зросла в переважній більшості регіонів України. На цей процес, за словами керівників молокопереробних підприємств, вплинуло підвищення закупівельних цін на сировину. Тим часом у жовтні відбулося поступове зниження закупівельних цін на незбиране молоко, кажуть в АМКУ. «Натомість темпи зменшення оптово-відпускних та роздрібних цін на молочні продукти значно повільніші. До того ж в окремих регіонах зменшення цін на такі продукти не спостерігається взагалі», — констатують фахівці Антимонопольного комітету.
За словами в. о. голови комітету Юрія Кравченка, «наступним кроком буде надання рекомендацій роздрібним мережам стосовно зменшення кінцевих цін на ті продукти, на які буде знижено оптово-відпускні ціни».
Утім, аналітики прогнозують подальше здорожчання популярного продукту. У жовтні передусім підвищували вартість товарів ті виробники, які не встигли переглянути відпускну ціну раніше, пояснює Інна Іллєнко, експерт з молочної продукції Українського клубу аграрного бізнесу. У листопаді ціни підстрибнуть ще на 5 відсотків.