У цьому та найближчих випусках рубрики ми розповімо про основні правила міжміських та міжнародних пасажирських перельотів, надамо практичні поради, як не потрапити в халепу та захистити свої права і на землі, і в повітрі.
Бронювання та придбання квитків
Забронювати квиток на літак ви можете як безпосередньо в касі аеропорту чи авіаційного агентства, так і через мережу Інтернет або телефоном, не виходячи з власного дому. Представник авіакомпанії повинен детально поінформувати вас про термін та умови викуплення квитка. Доки ви не сплатите повної вартості квитка, бронювання вважається попереднім і за потреби може бути анульовано. Вас при цьому обов’язково повинні попередити. У разі несплати вартості квитка у визначені терміни бронювання анулюється без повідомлення про це пасажира.
Купуючи квиток на літак, ви укладаєте договір перевезення з авіакомпанією, погодившись на всі правила перевізника. У касі продажу квитків ви можете попросити надати вам правила авіакомпанії, де виписано ваші права та обов’язки як пасажира.
Якщо ви загубили свій квиток, не засмучуйтесь, у перевізника залишалася електронна інформація про придбання його вами, і все, що вам потрібно зробити, — це звернутися по отримання дубліката. Втім, бувають випадки, коли перевізник має право відмовити вам у наданні дубліката. Зокрема, якщо ви звернулися менш як за три години до відправлення рейсу або в години, коли головний офіс авіакомпанії, який повинен надати згоду, не працює.
Придбати та оплатити квиток можна не лише в касі, а й через мережу Інтернет. При оплаті квитка банківською платіжною карткою через Інтернет вам на електронну адресу надійде файл. Відкривши його та роздрукувавши на своєму комп’ютері, ви отримаєте повноцінний квиток, який треба буде пред’явити для реєстрації на рейс.
Правила повернення придбаного квитка, розмір та порядок отримання сплачених за нього коштів визначаються авіакомпанією.
Скасування або затримка рейсу
Перевізник має право затримати або скасувати рейс як з незалежних від нього причин, так і, скажімо, з причини комерційної недоцільності рейсу. Ні в першому, ні в другому випадку відповідальність з нього не знімається. Насамперед, у разі скасування рейсу, авіакомпанія повинна забезпечити переоформлення квитків пасажирів на найближчий рейс, що прямує до потрібного місця призначення. Поки ви чекаєте наступного рейсу, вам повинні безкоштовно запропонувати:
— харчування та прохолодні напої у розумних порціях, виходячи з часу очікування;
— місце в готелі у випадку, якщо ви змушені чекати відправлення впродовж однієї або більше ночей;
— транспорт, що довезе вас з аеропорту до готелю і в зворотному напрямку;
— два телефонні дзвінки або факс-повідомлення, або електронні листи.
Те саме забезпечується пасажиру, якщо його рейс затримується і час затримки становить:
дві та більше годин для рейсу дальністю 1500 кілометрів;
три і більше годин для рейсу дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
чотири і більше годин для рейсу дальністю більш як 3500 кілометрів.
Якщо пасажир отримав усі ці послуги за власні кошти, він може звернутися до перевізника з вимогою компенсувати витрати, яких зазнав. Розмір компенсації в такому разі становить не більш як 100 доларів США за одну добу.
Пасажир, який вимушено перебуває в аеропорту з вини авіакомпанії, що скасувала чи затримує рейс, має право на отримання грошової компенсації за завдані незручності. Сума такої компенсації визначається за домовленістю пасажира та перевізника, а також виходячи з причин затримки, часу затримки, інших обставин. Якщо сторони не дійдуть згоди щодо суми компенсації, вона визначається у судовому порядку. В будь-якому разі, ця сума не повинна бути більша за 4694 СПЗ (приблизно 2957 доларів США).
У наступних випусках рубрики ми ознайомимося з правилами посадки на літак, дізнаємось, які проблеми можуть чекати під час проходження реєстрації, який багаж та в якій кількості дозволено брати з собою, як подорожувати з домашніми тваринами та багато іншого.
Фотоетюд Андрія НЕСТЕРЕНКА.