Як з’ясувалось, реклама не лише двигун прогресу, а й предмет прискіпливої уваги народних депутатів. Так, у Комітеті Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації перебуває більше 15 законопроектів, які передбачають внесення змін до закону «Про рекламу».
Цікавим і важливим законопроектом є проект, присвячений рекламі на телебаченні. Пропонується доповнити закон «Про рекламу» положенням такого змісту «в разі переривання трансляції телевізійної програми для показу реклами, вказується час завершення переривання трансляції телевізійної програми для показу реклами». Також, крім звичних питань реклами алкоголю та пива, вкотре повернулися до питання реклами тютюну. Як зазначають автори проекту, на сьогодні Закон «Про рекламу» повністю не забороняє рекламування тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, хоча і передбачає певні обмеження щодо такої реклами. Так, наприклад, реклама тютюнових виробів забороняється: на радіо та телебаченні; на перших і останніх сторінках газет; засобами зовнішньої реклами тощо. Проте на сьогоднішній день дозволена реклама таких виробів у мережі інтернет, основними користувачами якої є молодь, а також через різноманітні заходи, що проводяться з метою стимулювання продажу тютюнових виробів.
Законопроектом пропонується заборонити, додатково до тих видів реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів, які вже заборонені в Україні, такі види реклами та заходи стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів:
— проведення заходів з безоплатної роздачі, в тому числі для маркетингових досліджень та дегустації, обміну тютюнових виробів на тютюнові вироби чи будь-які інші товари, роботи, послуги;
— використання тютюнових виробів з метою отримання товарів, робіт, послуг; пропонування або надання будь-якого прямого чи непрямого відшкодування на придбання або використання тютюнових виробів;
— пропонування або надання бонусів, премій, повернення готівкових коштів, права на участь у будь-якій грі, лотереї, конкурсі, події, прямо або опосередковано пов’язаних з тютюновими виробами, або якщо умовою надання або участі в яких є придбання або вживання тютюнових виробів;
— продаж тютюнових виробів у наборі з будь-якими іншими товарами або послугами;
— розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби у місцях, де ці вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, за винятком одного плаката розміром не більше 40 см на 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них;
— розміщення інформації з метою стимулювання продажу тютюну безпосередньо на тютюнових виробах та/або їх упаковці, в тому числі: малюнків та інших зображень, які не є частиною захищеної торгової марки; адрес веб-сайтів, електронної пошти; вкладень до упаковки тютюнових виробів; текстової або графічної інформації на прозорій обгортці упаковки тютюнових виробів;
— розміщення інформації щодо тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби в місцях проведення розважальних заходів, у місцях роздрібної торгівлі, на автотранспортних засобах та обладнанні;
— надсилання повідомлень поштою, електронною поштою, повідомлень на мобільні телефони, поширення відеодисків, відеоматеріалів, компакт-дисків, комп’ютерних та інших ігор, розміщення інформації в мережі інтернет з метою стимулювання продажу тютюнових виробів;
— продаж, пропонування для продажу, поставка чи реклама нетютюнових виробів, послуг, реклама чи упаковка яких містять напис, малюнок чи будь-яке інше зображення, повідомлення, які повністю або в частині ідентифікуються чи асоціюються з тютюновим виробом, знаком для тютюнових товарів і послуг чи з виробником тютюнових виробів.
Дозволена ж буде реклама тютюнових виробів лише у спеціалізованих виданнях тютюнової галузі та на спеціальних виставкових заходах, що проводяться виключно для виробників та оптових продавців тютюнових виробів.