Виборча кампанія з виборів депутатів до місцевих рад вже у фінальній стадії. Зустрічі у трудових колективах з виборцями Криму переконливо демонструють, що жителі в основному підтримують дії Президента України 

В. Януковича, уряду, позицію Партії регіонів і її кандидатів у депутати.
Це ще зовсім не означає, що партія перемогла на виборах і можна видихнути й скласти руки. Боротися необхідно за кожний трудовий колектив, населений пункт, за кожний голос виборця.
При цьому треба усвідомлювати, що опозиція, передбачаючи свою поразку, намагається заздалегідь пояснити це гро-
мадській думці всередині країни й за її межами позірними, існуючими й можливими порушеннями в процесі виборів.
Президент, уряд і Верховна Рада зробили все, щоб забезпечити демократичні, прозорі вибори. З цією метою Президентом було підписано указ від 16 вересня 2010 року «Про недопущення порушень під час передвиборної агітації». А голова Партії регіонів, Прем’єр-міністр України Микола Янович Азаров, запросив представників іноземних держав і міжнародних організацій взяти участь у спостереженні за ходом виборів.
Саме тому, ведучи відкриту передвиборну кампанію, ми не маємо права дати нашим опонентам ні найменшого приводу, що може зародити сумнів у проведеній нами лінії на чесні вибори в час, що залишився.
Але виграти вибори — це ще півсправи. Після п’ятирічки адміністративно-управлінської, економічної, гуманітарної катастрофи виборець чекає від представників партії в радах, від сільських, селищних, міських голів кропіткої, професійної роботи з розчищення залишених нам завалів у комунальній, соціальній, гуманітарній галузях.
Під час виборчої кампанії, як ніколи, відбувається активний діалог між населенням, колективами із представниками партії в особі кандидатів у депутати. Саме в цей період найбільш гостро й конкретно оголюються наявні проблеми, і в різних сферах життєдіяльності громад, і в конкретних випадках життя окремих виборців.
Партії регіонів у Криму, в кожному районі, населеному пункті в ході масового опитування населення шляхом анкетування вдалося створити конкретну, реальну картину про невирішені, але такі, що потребують реакції влади, питання.
Спираючись на цей аналіз, кандидати в депутати від партії регіонів проводять величезну роботу з укладання соціальних договорів з більшістю виборців.
Вагомість даного договору, що передбачає розв’язання конкретних питань на рівні автономії, району, міста, населеного пункту, підтверджується підписанням його Головою Кримської Республіканської організації Партії регіонів, Головою Ради міністрів АРК В. Джарти, кандидатами від відповідних округів у депутати Верховної Ради АРК, на посаду міських, селищних, сільських голів і кандидатів у депутати місцевих рад.
Цим самим партія, її представники не просто фіксують узяті перед виборцями на себе зобов’язання, а й беруть величезну відповідальність за їхнє виконання. По своїй суті це форма виконання наказів виборців.
За допомогою реалізації цієї ідеї ми можемо, а я впевнений, вирішимо порушені ними проблеми, як того жадають від нас виборці.
Однак, якщо на рівні автономії ми ставимо перед собою реалізацію стратегічних, програмних цілей, то, спускаючись сходами нижче до району, селища, вулиці, ці цілі, конкретизуючись, перетворюються на розв’язання локальних проблем. І в цьому немає нічого поганого, бо вони не вирішувалися подекуди роками й зачіпають інтереси абсолютної більшості кримчан.
Але Президент України 
В. Янукович, уряд, Партія регіонів ставлять для країни завдання набагато більш стратегічні, глобальніші. Шляхом всебічного реформування побудувати нову країну.
І до цього треба ставитися не як до політичного «слогану», гасла, а як до практичного завдання, що нам необхідно вирішувати разом. І тут я хотів би, щоб мене почули, — розв’язувати саме разом!
А розв’язання локальних проблем на місцях не дає змоги говорити про значний внесок місцевих органів влади в проведення комплексних реформ у країні без безпосереднього включення їх у цю величезну, широкомасштабну роботу.
Ви можете запитати мене, як ми можемо вплинути на процеси кардинальних змін у країні? Адже це на рівні Президента, уряду, Верховної Ради України вирішуються питання зовнішньої й внутрішньої політики, законодавства, державного будівництва й керування економікою.
Напередодні, та й під час виборчої кампанії часто доводиться чути, що завдання органів самоврядування — вирішувати питання каналізації, води, функціонування соціальної інфраструктури, їм відводять роль своєрідних виборних комункомбінатів.
При цьому забуваючи, що й за Конституцією України, і за законодавством, і, якщо хочете, у житті, завдання місцевого самоврядування набагато ширші й глибші. Адже вони перебувають у безпосередньому контакті з жителями громад, приймаючи на себе весь негатив нерозв’язаних проблем по країні загалом, не маючи при цьому часто достатніх повноважень і ресурсів.
Саме тому нерідко трапляється так, що в сусідніх радах ми бачимо протилежну картину. В одній — занепад, а в іншій — кипить життя. В одній від безвиході опустили руки, а в іншій, маючи активну життєву позицію, домагаються успіхів.
У зв’язку з цим відповідь на запитання, як вплинути на зміни, що відбуваються в країні, залежить не тільки від наявності повноважень і ресурсів, а й від якісного складу депутатського корпусу відповідної ради.
Там, де вважають, що необхідно чекати рішень зверху й тільки правильно їх виконувати, там опиняються на узбіччі процесів, що відбуваються в країні.
Там, де готові виявити ініціативу, пошук резервів на місцях, нових механізмів і підходів до розв’язання наявних проблем, опиняться в одному човні з тими силами в країні, які хочуть і можуть її реформувати.
А те, що йде активний процес реформування в усіх напрямах, не помітити може тільки особа зацікавлена.
Ми бачимо, наскільки активно сьогодні Україна відновила діалог — політичний, і економічний — з усіма гравцями світової співдружності. Бачимо, що це приносить і принесе країні конкретну користь у вигляді підвищення її ролі на світовій арені й значний економічний ефект у вигляді зміцнення економічних зв’язків з іншими країнами.
Бачимо, як Верховна Рада АРК, Рада міністрів Криму ведуть величезну роботу з відродження економіки півострова, зі зміцнення й розширення зв’язків і всередині країни, і за її межами. Минулий нещодавно форум «Крим — міст дружби України й Росії» не просто черговий, протокольний захід, а один з кроків кримського керівництва, громадськості до зміцнення й розвитку всебічних відносин з Росією в цілому і її регіонах зокрема.
Де у цих процесах місцеві ради — запитаєте ви? На жаль, поки що в основному в ролі хоч і тих, хто підтримує ці процеси, але спостерігачів. А повинні бути в ролі активних прихильників і учасників.
Чому країна може домовитися з Європою чи Росією про поглиблення економічних зв’язків, Крим спроможний домовитися з іншими регіонами України, Росії й Білорусії про залучення на півострів більшої кількості відпочивальників, інвестицій у промисловість і інфраструктуру, розробити стратегію розвитку, а місцеві ради в цей час чогось чекають?
Вочевидь, що районним, міським, сільським селищним Радам зовсім не обов’язково, а я сказав би, — протипоказано сидіти й чекати вказівки зверху, коли, як і в якому напрямі розвиватися.
У країни, у Криму сформувалося цілісне, комплексне бачення шляхів подальшого розвитку й необхідних кроків для досягнення цих цілей.
Утім, на місцях в багатьох випадках, на жаль, чекають закінчення виборів, щоб потім при-
ступити до цієї роботи. Це більша помилка й недозволенна розкіш — втрачати дорогоцінний час у цей переломний період.
Уже сьогодні актив партії, її кандидати в депутати із залученням професіоналів повинні вести роботу, що дає змогу на основі отриманого за час виборної компанії матеріалу виробити стратегію розвитку на найближчі роки й у середньостроковій перспективі шляхів розвитку кожного населеного пункту, сільських, селищних, районних Рад.
На підставі такої роботи відразу після закінчення виборів можна й потрібно провести всебічні обговорення з населенням, активом, депутатським корпусом цих програм.
Скоординувавши ці програми на рівнях районів і міст із програмою розвитку Криму, зможемо одержати реальний план розвитку півострова, в розробці якого взяло участь практично все населення.
Саме таким чином, залучаючи громадські організації, депутатів всіх рівнів до вироблення рішень з розвитку громад, ми на практиці допоможемо Президентові України В. Януковичу в його реалізації планів будівництва нової країни.
Саме таким чином, розбудивши ініціативу виборця, запропонувавши йому співучасть у виробленні перспектив розвитку громади, можемо покластися на нього під час реалізації цих планів.
Саме так ми доведемо нашим виборцям, що будівництво нової країни — України для людей — це не гасло, а конкретний проект, реалізація якого залежить від спільної роботи громади, місцевої Ради, кримських органів влади й, природно,  від Президента, уряду і Верховної Ради України.
Борис ДЕЙЧ, народний депутат України.